Byggahus.se

Hur skulle ni skyddat detta cykelställ från regn?

1. K
    Medlem Nivå 12
    Så här ser vårt cykelställ ut idag. Vi skulle gärna vilja bygga ett tak, men jag tror inte vi får bygga ett tak som fästes i väggen. Skall vi försöka fästa en presenning? Eller finns det någon bättre/smartare lösning att skydda cyklarna mot regn?

Yta: 9 kvm.

Redigerat 2 okt 2016 16:40
  2. B
    Medlem Nivå 6
    Fin cykelhörna! Spänn upp ett sånt "segel" som man kan ha över terrass om du är osäker på vad du vill göra iaf tills du kommer fram till bättre lösning 😜 Vad du sen kan bygga beror oxå på hur mycket tak/skärmtak du redan har på tomten(utöver bostadens hus) och om du bor inom detaljplanelagt område/ sammanhållen bebyggelse eller utanför dessa..vet du?

Redigerat 2 okt 2016 16:47
  3. K
    Medlem Nivå 12
    Segelduk låter som bra idé just nu. Vad skulle du spänna duken i? Trädet och vad mer?

4. B
    Medlem Nivå 6
    Du kan ju ställa upp nån extra snygg stolpe(väl förankrade som tål vindbelastningen från seglet under vinterblåsten) och fästa rejäla krokar i. Husväggen fasad kan d vara osäkert med hur den tål vindkraften som blir, eftersom den ska sitta uppe när just regnar och blåser 😎 Markiser som är fasta på husväggar ska man rulla in vid stark blåst så inte husväggen lossnar nämligen 🙈

5. H
    Medlem · Nivå 8
    Fyra stolpar och ett enkelt plasttak. Skulle det någon gång komma till en fråga om bygglov så är det enkelt att ta ner och investeringen är inte så hög.

Men då är jag av den åsikten att man inte behöver fråga om allt :cool:

6. J
    Medlem · Nivå 6
    Jo de e så mycket man inte får göra om man frågar....

7. Marlen Eskilsson
    Administrator · Nivå 20
  8. R
    Medlem Nivå 6
    Jag skulle köra på två stolpar och en bärlina på huset, sen plasttak. Blir det aja baja så är det lätt åtgärdat

9. B
    Medlem Nivå 6
    Pergolas får man bygga hur mkt man vill - och det kan man rätt smidigt sätta plåttak på- blir d ajabaja så tar man bort taket och spänner fast segel/pressening på krokar(ej fast installation) 😎

• Laddar…