Byggahus.se
Hej!
Hur skulle ni göra här? På en väggen högst upp till vänster, ska det vara ett ventilationsrör och i samma skåp ett utanpåliggande kontaktuttag för bänkbelysning Omlopp från Ikea.
Ska man ha skåpet utan bakstycke eller bakstycke där man sågar ut för hålet i väggen? Det skåpet ska inte användas till annat än just detta.

Köksskåp monterade på vägg med uttag för ventilation och kontaktuttag synliga, stege i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

På den andra väggen har elektrikern installerat utanpåliggande kontaktuttag. Från vänster kyl/frys.
Högst upp 2-vägs kontaktuttag (vet inte varför det skulle vara 2-vägs där) för bänkbelysningen.
Den under är för fristående micro.
Där kan jag tänka mig att man måste såga ur bakstycket? Eller hur gör man bäst?

Vägg med markerade utrymmen för köksskåp och flera utanpåliggande eluttag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har man så många hål i skåpen? Kan förstå att det är annorlunda om man har integrerad microugn.
Men bänkbelysningen Omlopp måste ha någon slags kontaktuttag och lämpligt är då högst upp antar jag.

Mats-S
Såga ut ur bakstycket så att du kommer åt eluttagen, gäller även ventilationen. tar du bort hela bakstycket så tar du bort en del av stabiliteten i skåpet, dessutom är det enklare att såga ur :)

• Gilla
Marijairena
  • Laddar…
Mats-S Mats-S skrev:
Såga ut ur bakstycket så att du kommer åt eluttagen, gäller även ventilationen. tar du bort hela bakstycket så tar du bort en del av stabiliteten i skåpet, dessutom är det enklare att såga ur :)
Tack för svar! Förstår detta med stabiliteten. Det ska också vara hål till vänster där en tallriksventil ska sitta. Ska säga det till min son. Det är han som bygger. Skåpet är ett 40x40 cm skåp

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.