Har en tanke på hur man ska lägga innertaket då man bara kan klicka i innertaket från ett håll. (går bara från ett håll för att jag måste ju skruva i noten.

Planritning svart sträck första raden

- innertaket skall täcka kök, vardagsrum och hall. Och vill börja från vänster enl planritning med en hel skiva. (svart sträck) Frågan är hur skall jag lösa hall - vardagsrum? Måste jag räkna ut på bredderna så att jag hamnar exakt mot skivan som löper från KÖK ändå mot VARDAGSRUM?

Pil - riktning på läggning.

Eller måste jag gilla läget att lägga de från kökssidan mot hallen?

• Planritning av en bostad med markerade riktningar för läggning av innertak från kök till vardagsrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Om du vill få en hel skivbredd längs med väggen som du har dragit ett sträck efter så kan du mäta ut en skivrad ifrån den väggen. Du mäter ut vid ytterväggen vid matplatsen och sen i hörnet på bastun. Säg att skivorna är 600mm breda då mäter du typ 580 så att du har lite justermån om det skulle råka bli lite snett nånstans eller så. Sen tar du ett snörslå och slår ut en linje efter dom sträcken du har gjort i taket. Så får du sen som du skrev räkna ut med hjälp av skivansbredd vart i hallen och vardagsrummet du måste börja med första raden. Så gör du en markering i varje ände av rummen och slår sen ut dom linjerna och sen är det bara att börja montera. Om du mäter ut det så där så skall ju båda rummen bli i linje med varandra så när du väl kommer till korridoren där vid köket så är det bara att börja med en ny skivrad vid matplatsen å sen följa linjen hela korridoren bort.

Hoppas att du förstår hur jag menar.

• Gilla
Niklaspe
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.