Byggahus.se

Hur skall jag göra?

1. K
    Medlem Nivå 1
    Hejsan, vi har köpt en sommarstuga som är byggd 1949 och i framtiden tänkte vi bygga ut för att sedan använda den som en permanent bostad. Men för tillfället vill vi bara nyttja den på helgerna och just nu har vi några tapeter i vardagsrummet som vi skulle vilja ta bort för att sedan måla om men skivan som har tapeten på sig känns inte så jätte bra att måla på (har lagt upp bild på skivan). Jag undrar om ni kan ge förslag på vad vi kan göra för att kunna måla om men som inte kostar för mycket pengar heller, eftersom vi ändå kommer inom de kommande 1-2 åren bygga ut och även då tilläggsisolera hela stugan.

Mvh

2. B
    Medlem Nivå 4
    Menar du att ni kommer att göra om ytskikten inomhus om 1-2 år? Isf, är det verkligen så bråttom att ta ner tapeten?

• Laddar…
  3. B
    Medlem · Nivå 23
    Om ni verkligen tycker att tapeten är så ful att ni inte står ut med den i två år så bör det väl gå att måla ovanpå tapeten. Känns ju inte riktigt värt att lägga pengar på gipsskivor eller annat samt en massa tid när det bara gäller två år.

Välkommen till forumet också!

Redigerat 18 okt 16:01
    • Laddar…
  4. Fel av Åke
    Medlem · Nivå 6
    Är det så kortsiktigt skulle jag bara spackla de värsta ojämnheterna och måla på det.

5. M
    Medlem Nivå 5
    Aldrig testat dem själv men det finns väl nån renoveringstapet som ska täcka/få bort ojämnheter.

Om ni ändå ska göra om snart igen hade även jag låtit det vara...