Hej kan ni hjälpa mig. Hur vi än gjorde kunde vi inte komma undan detta avstånd mellan ugnarna.
Avståndet är ca 35mm, till en början hade jag två 20mm rostfria lister som jag hittade på bauhaus överlapp men jag tyckte inte det blev bra.
Övre ugnens lucka "swingar neråt" något när den öppnas.
Hur hade ni löst det?
Två inbyggda ugnar med en 35mm mellanrum mellan dem, utrustade med rostfria handtag och placerade i ett ljust kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Köp en egen bit aluminiumplåt, såga till och forma (t ex med vinkelslip) och montera. Eller vanlig bilplåt som du lackar.

Är det inte svårt att få finishen på rostfritt bra själv?

Jag hade nog fixat en passbit i samma serie som köksluckorna.

• Gilla
toolman77
  • Laddar…
Vilken köksleverantör är det ? Finns små passbitar för att just täcka upp sånna där tillfällen.
Bara att prata med dem som sålt köket till dig. De där måtten är standard. Ni är inte de första som travat på höjden och fått den glipan. Annars om du vill ha rostfritt, är det bara att gå till din lokala plåtfirma så bockar de till en rostfri plåt för några hundringar. Enkelt. =).

Personligen skulle jag tycka att en svart list såg snyggast ut.
Hör med en glasmästare, 4-6mm glas som du målar svart på ena sidan och limmar upp.

T
Passbit från kökslevrantörn (om dom kan fixa det).
En mdf (eller liknande) tillsågad, sen köpt svart sprayfärg och målat.
Eller kanske en svart träbit som man limmar på en rostfit metall bit på?

Men kan man inte en passbit från levrantören så är nog barnvaktarns alternativ snyggast tror jag.

Hej tack för era bra förslag. Det är ett ikea kök, folierade luckor. En passbit är bara halva djupet, däremot kan man köpa en vanlig lådfront och använda. Men då får jag ett problem med luckans nedvik när jag öppnar ugnen så man kan inte få de helt intill varandra.
Svartlackad träbit är en mycker intressant lösning, då kan jag fasa den så luckan går att öppna innan jag lackar den. Ev kunde man kört svart helblank. Har dock lite svart halvblank lackfärg stående så startar nog där.

Paul-Staffanstorp
Är hyllplanet som Micron står på fast ? :thinking:

I normala fall vid köksmontage så mäter man ju ut så att man sätter det med vinklar under det, precis över ugnen så att maskinerna kommer lagom nära varandra för att de precis ska gå och öppna.
Sedan sätter man en tillpassad passbit/täckskiva över den översta ugnen, gjord av t.ex en lådfront.

• Gilla
tank77 och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.