Byggahus.se
Hej

Vi ska dra avloppet från kök o tvättstuga till 3-kammar brunnen och funderar på hur vi ska koppla in det i det befintliga avloppet. Om vi ska använda oss av dessa muffar "Fernco" eller om det finns smartare lösningar?

Hoppas ni ser vad jag menar på bilden:p

Bild 1: Ska vi använda till kök o tvättstuga och vi har ingen aning om vilken dimmension vi ska använda 50 eller 75 kanske?

Bild 2. Kommer framöver leda till en toalett som ska byggas, har för mig att man ska ha 110 då:confused: men vill göra klart en anslutning nu satt det finns när det väl är dax.

Går det bra att kapa upp avloppsröret med vanlig kapskiva?

Tacksam för svar:)

MVH/ Jonsson o Dahl.....snart bara Dahl:D:eek:

• grundbild.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ingen som vet hur man gör med avlopp?

Jag hade nog bara satt en fernco koppling och satt en y-koppling på den nya delen då dom där gamla rören kan vara nog så luriga att kapa, räcker med ett ställe...

75 till köket, 110 till wc.

Vet inte om det finns men använd koppling enligt 2 fast med 45 vinkel. Bättre sätta två 45 vinklar efter varandra än en 90

Hemmakatten
Innan ni drar röret till toan så kolla med kommunen att det är okej att dra WC-vattnet till 3-kammarbrunnen. Är det så att kommunen kräver en sluten septiktank får du dra toaröret separat till den framtida tanken.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.