Hejsan!
Husägarna innan oss tyckte att det var en bra ide med ett fönster till badrummet. Vi har ledsnat och vill göra oss av med det. Tyvärr har vi inte ekonomi för att renovera hela toaletten och kakla igen det.
Planen för tillfället är att sätta 6mm renoveringsgips på utsidan och på insidan måla glasbetongen. Har ni andra husbyggare några ideér på hur man skulle kunna göra utan att renovera hela badrummet? Har någon av er erfarenhet av att måla på glasbetong?
Mvh Nyblivna husägare😀
Husägarna innan oss tyckte att det var en bra ide med ett fönster till badrummet. Vi har ledsnat och vill göra oss av med det. Tyvärr har vi inte ekonomi för att renovera hela toaletten och kakla igen det.
Planen för tillfället är att sätta 6mm renoveringsgips på utsidan och på insidan måla glasbetongen. Har ni andra husbyggare några ideér på hur man skulle kunna göra utan att renovera hela badrummet? Har någon av er erfarenhet av att måla på glasbetong?
Mvh Nyblivna husägare😀
Heja er! Glasbetong borde vara förbjudet 2024! Mvh Stilpolisen.David Wester skrev:
Hejsan!
Mvh Nyblivna husägare😀
Allvarligt talat kanske en gipsskiva även från andra sidan som ni målar eller kaklar in.
Haha! Håller med! Tror dock denna är från 2003-2004, kanske mer ok då?🤣 Framförallt inte in mot ett badrum😅 Nackdelen om vi gipsar på insidan är att kaklet har "struktur" 🤔Jonatan79 skrev:
Ja, jag skulle nog behållt det på insidan men gjort något på utsidan. Ljus skulle kunna vara en variant. En bild av något slag som syns genom glaset ett annat.
Ja jag ska iaf försöka testa och se hur det blir!🙂
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 911 inlägg
Du kan ju dra upp strömmatningen till LED-slingan bakom taklisten genom taket till vinden (ser ut att vara en vindslucka till vänster) 🙂
Annars kan du nog såga ut glasblocken och istället sätta upp några enkla hyllplan inne i badrummet
Annars kan du nog såga ut glasblocken och istället sätta upp några enkla hyllplan inne i badrummet
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur får jag bort detta ogräs?
Gräsmatta -
Vad är detta? Och hur får man bort det?
Färg, Måla & Tapetsera -
Hur trolla bort hål i fasadmätarskåp?
Metall - stålkonstruktioner, svets och smide -
Vad är detta för ogräs och hur får jag bort det?
Gräsmatta -
Hur gör vi med detta? Bila bort och gjuta nytt, eller bara "lappa o laga"? Skickat offert till flera företag men ingen svarar.
Altan & Uteplats