Byggahus.se
Dessa betongplattor har utsatts för vädrets makter under många år. Plattorna som är under tak sidan om är inte så smutsiga. Hur ska man göra för att få plattorna lite renare? Ett gult löv på slitna grå trottoarplattor med mossa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

johnsilver johnsilver skrev:
[bild]
Jag körde högtryckstvätten på mina, som nya igen. Sen kanske det finns bättre sätt som är skonsammare

• Gilla
yonna
  • Laddar…
T Tompafix skrev:
Jag körde högtryckstvätten på mina, som nya igen. Sen kanske det finns bättre sätt som är skonsammare
Så har jag gjort på andra plattor men då var dom bara smutsiga inte dom vita kalkringarna på men jag provar

Är det kalkringar och inte växande lav?
Är det något som växer kan man torrskrubba med stålborte/piasava och sen spola av.
Annars kan man alltid testa såpa och hett vatten för missfärgningar.

johnsilver johnsilver skrev:
Så har jag gjort på andra plattor men då var dom bara smutsiga inte dom vita kalkringarna på men jag provar
Mina såg exakt ut som dina ivf

Prova med högtryck först för att se resultat. Kan bli skillnad på resultat utifrån högtryckstvätt och munstycke.

S
Jag hade testat med en alkalisk avfettning (bra för att tvätta bort organiskt material), gått över ytan med en grov borste medan avfettningen verkar och sen högtryckstvätt.
T.ex BVE Grön är en alkalisk avfettning som är grym på att ta bort mossa och organiskt smuts från bilar som stått utomhus länge. Ser inte varför det inte skulle fungera på andra material också.

Ett litet fläckschema för sten 😀

Sida om fläckborttagning med tips för olika typer av fläckar och rengöringsinstruktioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
AndersS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.