Hej!
Sliter det lilla hår jag har kvar här hemma. Har precis köpt en Semi Pendel från Gubi som är tänkt att bli ny taklampa i köket.
Men jag förstår inte hur jag ska montera lampans anslutning (bild 1) mot det Schneider-uttag (bild 2) som finns i taket.
Behöver jag ta in elektriker och byta hela klonken i taket, eller kan jag lösa det här på egen hand? Och får jag isf göra det?
Kastar in monteringsanvisningen från Gubi också (bild 3).
Tacksam för all hjälp!

• Guld- och metallfäste från Gubi Semi Pendel lampa med batchnummer etikett, placerat på rutig kökshandduk med kuddar i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Takanslutning med guldfärgad lampa och svarta sladdar monterad i ett vitt takuttag.
    Skapa konto
  • Monteringsanvisning för Gubi Semi Pendel taklampa med steg-för-steg-instruktioner och teknisk information.
    Skapa konto

Bästa svaret

BirgitS
O omygawd skrev:
Men jag förstår inte hur jag ska montera lampans anslutning (bild 1) mot det Schneider-uttag (bild 2) som finns i taket.
Det går inte.
Antingen får du montera upp lampan bredvid och ha en kabel emellan (Step 2-4) eller så får du ta bort takuttaget och montera upp lampan över den dosa som bör finnas ovanför takuttaget (Step 5).

Det är viktigt att veta hur man ska göra eftersom tillverkaren tydligen förutsätter att man ska hålla på och skala ledare/trådar på korrekt sätt.

• Gilla
omygawd
  • Laddar…
Det låter som läge att ta in en elektriker med andra ord?

BirgitS
Det beror på din kunskapsnivå och om du känner någon med tillräcklig nivå.

Kunskapsnivån och självförtroendet är tyvärr mycket lågt…

BirgitS
Då är det bra med en elektriker, man ska acceptera sina begränsningar. :)

• Gilla
omygawd
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.