Byggahus.se

Hur ska jag göra med källargolvet?

1. grasfield
    Medlem · 384 inlägg

grasfield

Medlem
    Tjena!

Håller på och ska inreda källaren...

Och har nu setat och läst en massa här på forumet nu om detta. Och tänkte först ta och lägga platon matta och sedan spånskiva och click golv, men då betong golvet inte är riktigt rakt för att kunna lägga på det rätt av antar jag att man kanske lär flytspackla upp golvet? Kan man då göra det direkt på betongen?

Och om jag skulle villja ha klinkers istället, kan jag då lägga det direkt på betongen istället för att ha som ett "flytande golv"?

Väldigt tacksam för svar =)

Mvh: Tommy

2. MathiasS
    Medlem · Stockholm · 28 084 inlägg

MathiasS

Medlem

Re: Hur ska jag göra med källargolvet?

Visst kan du lägga klinker direkt på betongen. Som ett brev på posten kommer ju då också funderingarna kring golvvärme och plötsligt uppstår tusen nya frågor. Källarprojekt trådarna antar jag att du har läst, dom ger ju en hel del info i detta ämne även om dom flesta kanske valt den jobbiga vägen till ett trevligt klimat i källaren.

3. grasfield
    Medlem · 384 inlägg

grasfield

Medlem

Re: Hur ska jag göra med källargolvet?

Jorå jag har läst källarprojecten, och tänker inte gå in så pass rejält. Det har legat plastmatta på som jag rivit bort och under den var det tort och inge mögel så jag tror det blir till att flytspackla om det nu går bra då och sen lägga nån form av fuktisolermatta och sen på med clickgolvet, då blir det rakt och fint och mögel borde inte bli nå problem alls.

Tack för svaret!

Mvh: Tommy

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.