Hej!
Vi bytte ut vår vedpanna mot luft/vatten för 10 år sen, och har sen dess inte rört den mer än på somrarna när stänger av värmen och kör elpatron för varmvattnet.
Vi har försökt få tag på han som installerade den utan framgång, så innan vi frågar någon annan kollar jag här om någon vet om det är enkelt att själv ändra temperaturen/kurvan. Den är inställd så den styrs enbart av utetemperatur. Trycker jag på tempknappen kommer en siffra upp, den stod på 5 men har nu tryckt ner den till 4. Är det olika program tro, så Digital termostat med klocka, temperaturkontroll, timer och olika inställningar för uppvärmning. LED-lampa lyser rött.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
vi bör sänkt värmen nu, eller är dom där siffrorna något helt annat..?

Har en likadan. Genom att trycka på tempknappen + - förskjuter du kurvan som är inställd från installation. Du kan som mest minska ner kurvan till -5 utan problem för att spara el (men med risk för att raditorerna blir kalla). Ingen fara att prova sig fram. Vill man ha lägre temp än så måste man programmera om kurvan vilket är lite mer komplicerat.

R Rocky80 skrev:
Har en likadan. Genom att trycka på tempknappen + - förskjuter du kurvan som är inställd från installation. Du kan som mest minska ner kurvan till -5 utan problem för att spara el (men med risk för att raditorerna blir kalla). Ingen fara att prova sig fram. Vill man ha lägre temp än så måste man programmera om kurvan vilket är lite mer komplicerat.
R Rocky80 skrev:
stort tack! Då trycker jag neråt och ser vad som händer

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.