Byggahus.se

Hur sätta upp Easy Cover?

1. M
    Medlem Nivå 4
    Har nu köpt mig en rulle Easy Cover för att slippa bredspackla över glasfiberväven.

Hur gör jag för att sätta upp den? Gör man som med väven, att man sätter våderna lite grand överlappande och sen skär igenom båda våderna så att man får en fin skarv? Annars får man väl sätta upp våderna kant i kant och skulle i så fall ev. behöva spackla?

2. Stefan N
    Verktygstokig · Nivå 20
    Man kan skära eller sätta kant i kant och sen en ytterst fin spackling i skarven.

3. M
    Medlem Nivå 2
    Finns lite ilika varianter av sådan Easy cover. Men sätt du kant i kant så gott det går, och spackla vid behov med finspackel.
    Har provat Bauhaus variant dom var på 25m rulle. Var mkt lätt att jobba med, mjuk och följdam, men den styvare jag köpte på K-Rauta täckte bättre, men var styv och svårjobbad.

4. Piddan77
    Medlem Nivå 1
    Är lätt att jobba med faktiskt. Då den är ganska så tjock så möter den fint kant i kant. Jag gillar dock den vita bättre en den gula vilket bryts lättare och skapar fula märken.

5. M
    Medlem Nivå 4
    Jag satte kant i kant och petade i lite snickerispackel där det glipade. Blev hur fint som helst.