2 179 läst · 4 svar
2k läst
4 svar
Hur sätta upp Easy Cover?
Har nu köpt mig en rulle Easy Cover för att slippa bredspackla över glasfiberväven.
Hur gör jag för att sätta upp den? Gör man som med väven, att man sätter våderna lite grand överlappande och sen skär igenom båda våderna så att man får en fin skarv? Annars får man väl sätta upp våderna kant i kant och skulle i så fall ev. behöva spackla?
Hur gör jag för att sätta upp den? Gör man som med väven, att man sätter våderna lite grand överlappande och sen skär igenom båda våderna så att man får en fin skarv? Annars får man väl sätta upp våderna kant i kant och skulle i så fall ev. behöva spackla?
Finns lite ilika varianter av sådan Easy cover. Men sätt du kant i kant så gott det går, och spackla vid behov med finspackel.
Har provat Bauhaus variant dom var på 25m rulle. Var mkt lätt att jobba med, mjuk och följdam, men den styvare jag köpte på K-Rauta täckte bättre, men var styv och svårjobbad.
Har provat Bauhaus variant dom var på 25m rulle. Var mkt lätt att jobba med, mjuk och följdam, men den styvare jag köpte på K-Rauta täckte bättre, men var styv och svårjobbad.
Liknande trådar
-
Hur sätta upp ny juteväv
Färg, Måla & Tapetsera -
Sätta upp 15kg spegel med EN skruv i OSB Gips, vad för skruv?
Byggmaterial & Byggteknik -
Sätta upp kakel som lossnat, hur göra med underlag
Badrum -
Sätta upp innertak
Tak & Vind -
Non-woven (Easy-up) är inte alls lätta att sätta upp, HJÄLP!
Färg, Måla & Tapetsera