Rivit loss masonitskivor för att få tillbaka original fönster-stilen. Tips? Många hål och ojämnheter. Spackla, slipa, måla? Något annat?

• Fönster med borttagna masonitskivor, visar gamla karmen och ojämnheter. Stege bredvid och utsikt med träd utanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Förfallet fönster med avskavd färg och masonitskivor borttagna, visar hål och ojämnheter i ramen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tror bara att det är en pestig massa spackla, slipa, måla, repetera.

Eftersom det är blank färg så är underarbetet extremt viktigt, den är inte förlåtande alls.

• Gilla
banjo_tasse
  • Laddar…
T Troberg skrev:
Tror bara att det är en pestig massa spackla, slipa, måla, repetera.

Eftersom det är blank färg så är underarbetet extremt viktigt, den är inte förlåtande alls.
Tack för tips! Tycker det är så svårt att få till bra spackling, vill inte heller slipa för mycket på befintliga detaljer.. men kanske bara är att försöka göra det så snyggt det går 😬

Jag är inte säker på att jag förstår vad du vill göra men jag gissar att du vill behålla speglarna och måla om dem?

I så fall skulle jag börja med att skrapa bort all gammal färg från dem och sedan se om och var det behövs spacklas. Jag tycker att linoljespackel är smidigt till den här typen av uppgifter.

Men det är kanske något annat du vill göra?

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
B banjo_tasse skrev:
Rivit loss masonitskivor för att få tillbaka original fönster-stilen. Tips? Många hål och ojämnheter. Spackla, slipa, måla? Något annat?
Hej! Jag rev precis ner masoniten runt mina fönster och sitter nu i samma sits. Hur gick du tillväga? Tips på material/verktyg? 😊

P Ploppboll skrev:
Tips på material/verktyg? 😊
Speedheater, skrapor, linoljespackel eller kitt, linoljefärg

• Gilla
Jiji och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.