Mina lameller geggar ihop (se bild).
Har sprejat och sprejat , verkar stelna till gyttja.
Hur ska jag lösa detta?
Jag har sprejat med sån sprej, men med åren byggs det på.
Gissar att det är ganska okomplicerad spray blandning jag kan göra själv, och att man kan gucka ihop något starkare själv också?
Tack!
Hur ska jag lösa detta?
Gissar att det är ganska okomplicerad spray blandning jag kan göra själv, och att man kan gucka ihop något starkare själv också?
Tack!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "tryckspruta"
Tryckspruta Fri-Sprutan S Control 5 liter Jape
Till Grön-Fri och Mögel-Fri
399 kr inkl moms
Läs mer
Jag brukar börja med att dammsuga försiktigt. Sedan spraya på vatten med vanligt rengöringsmedel. Man kan mycket försiktigt använda en diskborste för att få det att lossna. Sedan eventuellt som avslutning blåsa med tryckluft. En gång använde jag bromsrengöring. Det gör jag inte om då det luktade lite för starkt av detta efteråt.
Omöjligt inte skada lamellerna enligt min erfarenhet . Och det har liksom kladdat ihop sig.E Einh skrev:
Ska testa. Vad menar du med tryckspruta?J Josth skrev:
Produkter som diskuteras: "Trycksprutor"
Tryckspruta Standard 7 liter Hozelock
Handtag som inte droppar
289 kr inkl moms
Läs mer
Men fy vad dammiga filter du har. Se till att dammsuga dem 1 gång i månaden så slipper du att luften smiter in bredvid filtrena rakt in i lamellerna. Kolla gärna på youtube. Det finns många videos som visar hur man gör, upp med en tät säck, använd tryckspruta m rengöring och skölj bort sen.T tobsy skrev:Mina lameller geggar ihop (se bild).
Hur ska jag lösa detta?
Tack!
[bild]
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden