E EvaOg #1 Medlem · 44 inlägg 23 sep 14:32 EvaOg Medlem 44 inlägg 23 sep 14:32 #1 Hur får jag enklast bort rost och påväxt innan ommålning? Jag vet inte om det är aluminium eller plåt, det är ett standardhus från -79. Jag började borsta med stålborste men det borde finnas enklare sätt, rostlösare eller vinkelslip ? Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur får jag enklast bort rost och påväxt innan ommålning? Jag vet inte om det är aluminium eller plåt, det är ett standardhus från -79. Jag började borsta med stålborste men det borde finnas enklare sätt, rostlösare eller vinkelslip ?
I InsidersUnited #2 Medlem · Västra Götaland · 3 295 inlägg 23 sep 14:38 InsidersUnited Medlem Västra Götaland 3 295 inlägg 23 sep 14:38 #2 Sandpapper 👍 Sedan oljefärg. Överkurs hade varit att dutta rostfläckarna med rostätare / rostomvandlare, den stoppar korrosionen.
Sandpapper 👍 Sedan oljefärg. Överkurs hade varit att dutta rostfläckarna med rostätare / rostomvandlare, den stoppar korrosionen.