Hej!

Har ett hus från Smålandsvillan, modell Eksjö, där vi nu håller på att inreda övervåningen.

Där badrummet skall vara ligger limmad spånskiva med CC 60 reglar. Vi hade tänkt att riva upp skivorna för att regla upp CC 30 samt dra vatten/avlopp. Spånskivan sitter som BERGET.

Är det någon annan här som gjort samma sak och har rekommendationer? Vår nuvarande tanke är att köra sänksåg på perfekt djup och därefter hyvel men kanske finns det bättre förslag?

Har tagit kontakt med Smålandsvillan för att se vad de rekommenderar men har ännu ej fått svar och tänkte att det är värt att ställa fråga här likaså.

Tack!

Redigerat:
O
Jag hade nog också kört såg fört men istället för hyvel hade jag nog tagit tigersåg och sågat bort skivan längst befintlig regel.

M Maze93 skrev:
Hej!

Har ett hus från Smålandsvillan, modell Eksjö, där vi nu håller på att inreda övervåningen.

Där badrummet skall vara ligger limmad spånskiva med CC 60 reglar. Vi hade tänkt att riva upp skivorna för att regla upp CC 30 samt dra vatten/avlopp. Spånskivan sitter som BERGET.

Är det någon annan här som gjort samma sak och har rekommendationer? Vår nuvarande tanke är att köra sänksåg på perfekt djup och därefter hyvel men kanske finns det bättre förslag?

Har tagit kontakt med Smålandsvillan för att se vad de rekommenderar men har ännu ej fått svar och tänkte att det är värt att ställa fråga här likaså.

Tack!
Rev upp skruvlimmad golvspån i mitt badrum, föreställde mig världens jobb. Men de gick super enkelt. Såga upp ett litet hål, ta en kofot sen bräcker du upp skivorna, går smidigt och fort.

Tipsat en annan person här på forumet om samma sak, denna återkom och meddelade att de gick förvånansvärt enkelt !

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.