Har ett garage som jag ska flytspackla golvet på då det ska göras om till sovrum. Men hur tusan beräknar jag åtgången av flytspackel då golvet är kupat och lite vågigt på vissa ställen.
Hade jag kört med byggmax billiga flytspackel hade det inte varit så noga. Men nu har jag tänkt köra med ardex k39 pga att den är så lättflytande samt lång brinntid, och den kostar nästan 1000kr säcken och måste beställas, så jag vill inte råka köpa flera säckar för mycket,
Hur hade ni proffs gjort det för att räkna så noga som möjligt då jag vill flytspackla så lite som möjligt.
Hade jag kört med byggmax billiga flytspackel hade det inte varit så noga. Men nu har jag tänkt köra med ardex k39 pga att den är så lättflytande samt lång brinntid, och den kostar nästan 1000kr säcken och måste beställas, så jag vill inte råka köpa flera säckar för mycket,
Hur hade ni proffs gjort det för att räkna så noga som möjligt då jag vill flytspackla så lite som möjligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mät höjden du behöver för spacklet på så många punkter du orkar med en laser.
Sedan tar du medelvärdet av alla mätningar = tjocklek på spackelkakan.
Rita ett rutmönster på golvet och mät i varje kryss.
/Höghus
Sedan tar du medelvärdet av alla mätningar = tjocklek på spackelkakan.
Rita ett rutmönster på golvet och mät i varje kryss.
/Höghus
Om man inte har laser, finns det något bra sätt att lösa det på då? Annars får jag åka och hyra laser helt enkeltHöghus skrev:
Liknande trådar
-
Hur räknar man ut infästning för takbjälkar mot ryggåsen / ryggåstak?
Lösvirke & Timmerhus -
Hur räknar jag ut detta? Värmeeffekt garage
Värme allmänt -
Snälla Hjälp.. fattar inte hur man räknar ut bruttoarea
Bygglov -
Hur räknar jag ut takytan
Tak & Vind -
Hur beräknar man byggnadshöjd för byggnad utan tak?
Bygglov