508 läst · 4 svar
508 läst
4 svar
Hur räddar man en misslyckad bredspackling?
Hur räddar man en misslyckad bredspacklad vägg?
Har provat att bredspackla för första gången. Ser ok ut framifrån, men i släpljus katastrof. Hade en lampa vid sidan när jag slipade och tyckte det såg bra ut. Målat med grundfärg nu och får massa släpljus.
Spacklat två gånger, slipat med 120 papper. Både grundfärg och spackel kommer från Beckers. Hur räddar man detta? Måste jag bredspackla om hela väggen?
just denna väggen har dagligen solljus mot sig så att ”leva” med det är inte ett alternativ.
Har provat att bredspackla för första gången. Ser ok ut framifrån, men i släpljus katastrof. Hade en lampa vid sidan när jag slipade och tyckte det såg bra ut. Målat med grundfärg nu och får massa släpljus.
Spacklat två gånger, slipat med 120 papper. Både grundfärg och spackel kommer från Beckers. Hur räddar man detta? Måste jag bredspackla om hela väggen?
just denna väggen har dagligen solljus mot sig så att ”leva” med det är inte ett alternativ.
Med stort tålamod. Man gör om tills man har lärt sig. Första gången jag bredspacklade ett rum så var det på femte dagen som jag hade lärt mig tekniken hyfsat bra. Har man mycket pengar över så kan man ju fuska och ringa en bra målare. 😅
Besserwisser
· östergötland
· 2 103 inlägg
Vad ska du göra med väggen?
Vad slipar du med?
Har aldrig använt finare än 80 på väggar..
Giraffslip är en underbar uppfinning för oss som är dåliga på att spackla...
Men slipa mer spackla mer tills du blir nöjd
Vad slipar du med?
Har aldrig använt finare än 80 på väggar..
Giraffslip är en underbar uppfinning för oss som är dåliga på att spackla...
Men slipa mer spackla mer tills du blir nöjd
D
Den ofrivillige klåparen
Medlem
· 1 071 inlägg
Den ofrivillige klåparen
Medlem
- 1 071 inlägg
Extrapris på blå tysk giraff just nu på Amazon. Prismatcha på Hornbach för extra rabatt. Jag tyckte vanlig handhållen abranet-manick funkade bättre men vi är alla olika.
Men vad är felet? Har du spelat för tjockt? Slipat för mycket? Det är ju bara att slipa eller spackla ett till lager beroende på hur det ser ut. Ingen raketforskning.
Alternativet är att ge upp och öppna plånboken men gör fan inte det, krossa den här motgången som man krossar en havrefras när man råkar trampa på den.
Men vad är felet? Har du spelat för tjockt? Slipat för mycket? Det är ju bara att slipa eller spackla ett till lager beroende på hur det ser ut. Ingen raketforskning.
Alternativet är att ge upp och öppna plånboken men gör fan inte det, krossa den här motgången som man krossar en havrefras när man råkar trampa på den.