Hej,
DIskmaskinen pajade så vi köpte en ny och när den skulle installeras visade sig att ägarna innan oss kopplat avloppsvattnet från diskmaskinen i fel rör under diskbänken. Jag behöver alltså plugga igen det här röret så att inte vattnet rinner ut när vi spolar efter att att kopplat rätt. Jag trodde det skulle vara enkelt att hitta något men nej, jag förstår inte vad jag ska ha.
Kan någon tipsa om vad som behövs och vad som kan tänkas passa? Jag har kollat på kopplingar, men de är av metall. Fungerar det även på platsrör eller måste det vara något annat?
Jag ska mäta exakt vilken storlek som behövs när jag slutat jobba, men jag tror att röret är 22mm.
Förlåt för mitt okunnande!
Se bifogad bild för att se hur det ser ut.
Tack på förhand!
DIskmaskinen pajade så vi köpte en ny och när den skulle installeras visade sig att ägarna innan oss kopplat avloppsvattnet från diskmaskinen i fel rör under diskbänken. Jag behöver alltså plugga igen det här röret så att inte vattnet rinner ut när vi spolar efter att att kopplat rätt. Jag trodde det skulle vara enkelt att hitta något men nej, jag förstår inte vad jag ska ha.
Kan någon tipsa om vad som behövs och vad som kan tänkas passa? Jag har kollat på kopplingar, men de är av metall. Fungerar det även på platsrör eller måste det vara något annat?
Jag ska mäta exakt vilken storlek som behövs när jag slutat jobba, men jag tror att röret är 22mm.
Förlåt för mitt okunnande!
Se bifogad bild för att se hur det ser ut.
Tack på förhand!
Ja kanske, frågan är bara om röret som det är inkopplat på nu är ett diskmaskinsanslutning eller avsett för något annat? Röret kanske är för tjockt för en sådan propp. Men det låter ju vettigt att det inte behövs något mer avancerat, då trycket inte är högt, som Magnus påpekade.T tergo skrev:
Det måste den väl vara.H Highfoot skrev:
Passar röret från diskmaskinen så måste ju även pluggen passa tänker jag.
Inte helt säker men enligt installatören så ska diskmaskiner vara inkopplade ovanifrån. Mycket riktigt är det även markerat på vattenlåset att det ska kopplas in där uppe. Varför det bör vara så kanske någon annan vet?janwide skrev:
Över vattenlåset alltså? Där lärde jag mig något nyttH Highfoot skrev:
Måste kolla hur vår sitter.
Klicka här för att svara