Administrator
· Skåne
· 8 351 inlägg
Jo det är det. Du kan läsa mer om det här: https://www.byggahus.se/ozonrening-for-bra-for-att-vara-sant
Bästa svaret
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 177 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 177 inlägg
Ja man skall inte vara i byggnaden, det är ren och farlig marknadsföring som Perilla Wahlgren m.m. gör reklam för. Ozon sanering efter typ rökare, mögelskada o.s.v. skall vara i tätslutet rum där ingen levande varelse skall närvara.
Hmmm... En mycket märklig marknadsföring, hade missat detta totalt.M Millgren skrev:
Verkar som att Ozoneair säljer två olika produkter - luftrenare och ozonmaskiner. Vad beträffar luftrenarna skriver de följande på hemsidan:
Deras luftrenare har alltså, namnet till trots, inget med ozon att göra, bortsett från toppmodellen, men då bör det nämnas att det inte verkar finnas något belägg för att ozon i små koncentrationer under gränsvärdet har någon positiv renande effekt.
Sen säljer de också ozonmaskiner under samma varumärke. En jäkligt märklig kombo. Lite som att sälja godis och kaustiksoda under samma varumärke. 🤔
Moderator
· Stockholm
· 56 240 inlägg
Produkter som diskuteras: "propplösare"
Fettlösare Mudin Express 1 liter Norenco
Löser upp fett, olja, hår och slam
329 kr inkl moms
Läs mer
Tack för det Marlene ! Det var därför jag startade denna tråd då jag har lärt mej att detta inte är hälsosamt.Marlen Eskilsson skrev:
Tråkigt med kändisar som inte vet vad de marknadsför. I vissa nya byggnadsbeskrivningar förekommer att man föreskriver små ozonmaskiner i soprum. Men i de utrymmen stannar man inte länge.
Man blir mörkrädd som luftkvslitetexpert att ta in ozon i människans närhet , ozon är cancerogent
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
FTX - hur påverkas samtalsljud och liknande mellan rummen i villa?
Ventilation -
Ozongenerator: Hur kraftig spec (mg/h)?
Ventilation -
Hur påverkas bärigheten om man jackar ur bärlinan?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Jag har en luft luft värmepump som påverkas av luftfuktare
Värmepumpar -
Den goda människan finns
Övrigt Off Topic