Min väninna köpte ny värmepump och VVS kille ansåg blixten orsakat detta som går på garantin.
Firman hinner ej svara på mail sms,sedan en vecka ch hon har fått en faktura på 5000 kr från VVS killen.
Hur kan hon få honom att reglera underlaget ang garantin till Nibe, eller ska han skicka fakturan till Nibe så hon inte måste lägga ut? Varmvattnet blev kallt mm så hon var tvungen få hans hjälp
Ej insatt men hoppas ni kan mera.
Tack

Hur kan ett blixtnedslag gå på garanti, det borde väl gå på hemförsäkringen?

• Gilla
Festlund och 4 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Hur kan ett blixtnedslag gå på garanti, det borde väl gå på hemförsäkringen?
Ja, var ej uppdaterad.
Sa samma sak till henne,
men fick din info nu, tack

Svårt få killen att skicka in underlaget
hon har knappt råd betala fakturan
och behövde pengarna till annat i huset.
Svårt när VVS killen dröjer och
inte är kontaktbar via firman

Fairlane
Vänninan köpte en ny värmepump och VVS-killen ansåg att det gick på garanti? Vad fick på garantin? Knappast köp av värmepump, utan något har gått sönder.

Normalt sett är ett blixtnedslag inte något som går på garanti.

Hur är kopplingen mellan VVS-killen och Nibe? Var det Nibe som rekommenderade honom eller ringde hon själv en VVS-kille?

Men som sagt, någon garanti har jag svårt att se att det är.

A555 A555 skrev:
Min väninna köpte ny värmepump och VVS kille ansåg blixten orsakat detta som går på garantin.
Orsakat vad??

• Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Orsakat vad??
Detta

• Haha
  • Gilla
Bästerortarn och 6 till
  • Laddar…
Herregud!

Hälften här på forumet borde omyndigförklaras

Om man får en skada av yttre händelse, blixtnedslag, måste man naturligtvis anmäla detta själv till garantiutgivaren eller sitt försäkringsbolag INNAN man tar dit någon som åtgärdar.

Det spelar ingen roll att vattnet är kallt

Vad en ”vvs-kille” säger är ju helt irrelevant

• Gilla
Festlund och 3 till
  • Laddar…
B Boende45 skrev:
Herregud!

Om man får en skada av yttre händelse, blixtnedslag, måste man naturligtvis anmäla detta själv till garantiutgivaren eller sitt försäkringsbolag INNAN man tar dit någon som åtgärdar.

Du vet alltså vad som hänt?

Det kan vara så att din vvs-kille skickar ut en reparatörsrapport på vad hen har gjort för reparation och den delen ska skickas in till försäkringsbolaget som ersättningen betalas ut till kunden om det finns gällande försäkring.Be din väninna titta i försäkringsbrevet hon fick med när hon köpte värmepumpen för där står hur hon ska gå till väga

B Boende45 skrev:
Herregud!

Ja, jag har en gammal värmepump det rör
min vän. Jag sa samma sak det är blixten som
orsakat en skada, så det går ej på garantin men
saken avsåg VVS firmor som inte svarar på
sms och mail ang att skicka in underlag så
nån betalar ut pengar min vän,
har dåligt ekonomi efter husköp .
Vvs killen skickar aldrig i underlaget ttotssms och mail

Nu får du på riktigt skärpa till dig. Du kan inte skylla på tidsbrist, autocorrect, liten skärm, ordblindhet eller något du tidigare dragit till med. Du häller ur dig en massa osammanhängande text som du inte pallat läsa igenom och så vill du ha hjälp av folk här. Det minsta man kan kräva är att du åtmoinstone försöker. Nu är du bara respektlös och oförskämd.

Vems är pumpen, är den gammal eller ny, är felet egentligen blixtnedslaget eller att någon inte har tid att svara, vad gäller fakturan på 5000, vad säger försäkringsbolaget, hur blev du inblandad och vad är det du faktiskt vill ha svar på?

• Gilla
  • Älska
Bästerortarn och 12 till
  • Laddar…
B
A555 A555 skrev:
Svårt få killen att skicka in underlaget
hon har knappt råd betala fakturan
och behövde pengarna till annat i huset.
Svårt när VVS killen dröjer och
inte är kontaktbar via firman
Det är väl ändå du som reglerar detta med ditt försäkringsbolag.

OM VVSaren har sagt att dte går på garantin, så skall han givetvis inte skicka någon faktura.

men här verkar vara något missförstånd.

RoTe
H hempularen skrev:
men här verkar vara något missförstånd.
språkförbistring sannerligen

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.