Hej.
Har tidigare med olika resultat öppnat upp dessa ”portar”. Nu undrar jag vilket är det rätta sättet som proffsen gör.
Det är inga knock out. Fabrikat Garo.

J

• Elcentral av fabrikat Garo med tre kopplingsportar och två öppna hål, placerad på en träyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elcentral av märket Garo med oöppnade portar och kopplingsblock, närbild i plastkapsling.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
E erikssonjorgen skrev:
Hej.
Har tidigare med olika resultat öppnat upp dessa ”portar”. Nu undrar jag vilket är det rätta sättet som proffsen gör.
Det är inga knock out. Fabrikat Garo.

J
Jag har använt typ en sådan:

https://www.ahlsell.se/products/ver...ktyg/dragverktyg/skruvmejslar-hylsa/pim544247

med en hammare många ggr (100+). Och då slår du hylsan på väggsidan av förskruvningshålet eller med locket på för att minimera risken för att plasten spricker på locksidan.

• Gilla
erikssonjorgen
  • Laddar…
En doskniv är enklast men eftersom jag inte har en blir det en vanlig kniv. Slå in spetsen lite i ena kanten och vrid.

• Gilla
erikssonjorgen och 1 till
  • Laddar…
A
Jag brukar använda en vanlig spårmejsel och slå på denna från väggsidans kant med en hammare i spåret man ser på insidan. Fungerar alltid. Det är ju utbrytbara hål. Mejseln är alltså vinklad inåt och inte efter kanterna.

• Gilla
erikssonjorgen och 1 till
  • Laddar…
avh67f har helt rätt
Sen kan man ta en doskniv och jämna till kanterna om det behövs

• Gilla
erikssonjorgen
  • Laddar…
Totte_S
Spårmejsel vinkelrätt mot spåret och smäll till med en hammare.

• Gilla
erikssonjorgen
  • Laddar…
Dom går att ta med en hammare rakt upp och ner om man är pricksäker av sig. Men annars brukar jag bara ta en spårmejsel och hammare. Locket brukar jag låta sitta på när jag gör det.
Sen beroende på resultat blir det något drag med skalkniven.

• Gilla
erikssonjorgen
  • Laddar…
Tack för alla svar!
Jag körde doskniven och stack ett tiotal hål runt. Jämnade sedan till.

/J

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.