Hittar inga som går att vrida på…
Den är kopplad till en slang som släpper ut vatten..
Kan det inte vara så att påfyllning ska göras via slangen? Koppla den till en vanlig trädgårdslang och sen vrida på armen?
Tänkte alltså i andra änden på slangen som släppte ut vatten. Den som hänger ner där i bakgrunden på sista bilden.
Bara en gissning, nån med mer kunskap ger säkert det rätta svaret snart
Bara en gissning, nån med mer kunskap ger säkert det rätta svaret snart
Min tanke också. Jag gjorde likadant när jag fyllde mitt system första gången. Sällan man har en dedikerad tömningsslang i ett värmesystem, det är nästan säkert för påfyllning... bara att det är lite amatörmässigt att fylla via en tillfällig trädgårdsslangH husdrömmar89 skrev:
Fortfarande förstår jag inte riktigt hur själva påfyllning ska gå till. Tror också att det är slangen. Men visst måste jag koppla in den någonstans. Finns ett litet vitt ”lock” som man kanske ska ta bort och koppla slangen????
Slangen är nu kopplad till värmesystemet, så om den ska användas för påfyllning ska andra änden kopplas till inkommande vatten eller kallvatten. Det förutsätter förstås att du har bra tryck där, så att vattnet inte går åt fel håll.
Vanligen finns det annars en fast rörledning, med en påfyllningsventil, mellan inkommande vatten och värmesystemet. Det är den enda förbindelsen mellan dricksvattnet och värmesystemet och ska för säkerhets skull också vara försedd med backventil.
Vanligen finns det annars en fast rörledning, med en påfyllningsventil, mellan inkommande vatten och värmesystemet. Det är den enda förbindelsen mellan dricksvattnet och värmesystemet och ska för säkerhets skull också vara försedd med backventil.