Gjorde iordning en plan förra året till mitt garage som jag har planerna på att snart börja på. Då la vi ca 200-300mm med 0-90 som paddades. Detta har nu legat en säsong och använts som parkeringsplats så hårt är det.. Men det är ju lite höjdskillnad. Som mest ca 70-90mm. Spelar detta någon roll? Kan ja bara ställa ut kanblocken och väga in dom och sen lägga cellplasten rakt på 0-90 fast det är lite ojämt?

Du behöver ett kappilärbrytande material, lämpligtvis 150 mm makadam 8-16 eller 16-32. Kantelementen vill du ha i våg med material under hela. Med fördel kan du lägga ett tunt lager 4-8 under kantelementen för enkel justering.

Som Cabrera säger! Om du väljer 8-16 duger detta även för att lägga kantelementen på direkt, det är tillräckligt fint för att det ska gå bra att justera.

Som sagt så bör du lägga 8-16 eller liknande under. Min 10 cm tjockt skikt så att om du lägger just 10 cm där det är som högst och sen planar ut resten så blir det bra. Glöm inte att lägga dränering runt plattan också

Tackar för svaren!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.