Byggahus.se

Hur nöjd är du min din robotgräsklippare?

Vad kosta din robotgräsklippare?

1. 1-5 k

0 röster
    0,0%
  2. 5-10 k

29,5%
  3. 10-15k

11,4%
  4. 15-20k

25,0%
  5. Över 20k

34,1%
  1. F
    Medlem Nivå 4
    Tänkte höra med er hur nöjda ni har blivit med erat köp av robotgräsklipparen?
    Vi kan ju gå efter denna mall nedanför.

Namn:
    Betyg:
    Fördel:
    Nackdel:
    Pris:
    Övrig kommentar:

Namn: Bosch Indego 400
    Betyg: Vet ej, inte hunnit använda den
    Fördel: Kommer ihåg vart den har klippt
    Nackdel:Vet ej
    Pris: 7500:- ( Dock billigast i skrivandes stund för 8 694:- ink frakt )
    Övrig kommentar: Jag själv passa på att köpa en i Februari då dom hade fin rea på den, så har inte hunnit starta upp den än! Men hoppas den kommer vara lika bra som jag läst och sätt.

2. E
    Medlem · Nivå 19
    Gardena R70.
    Kör nu fjärde säsongen, går lika bra nu som när den var ny. Syns knappt någon skråma på chassiet.
    Nytt batteri inköpt i år, klipper nu närapå 90 minuter/pass.
    Gräsmattan har aldrig varit bättre än nu.

Stor fördel med guidekabeln, lika kul att se hur den följer kabeln ut och in och varierar avstånd till kabel för att undvika spårbildning.
    Vill man trixa med denna klippare finns en stora möjligheter med hårdvaran Robonect.
    Har gjort en enkel klippövervakning via en trådlös magnetkontakt och Tellstick Net.

Saknar bara inställningsmöjlighet i menyn för att köra varannan dag.

3. P
    Medlem Nivå 8
    Nästan kopierat från TS

Namn: Bosch Indego 400 Connect
    Betyg: Vet ej, inte hunnit använda den
    Fördel: Kommer ihåg vart den har klippt. Appstyrning. Liten smidig. Snygg
    Nackdel:Vet ej ingen aning ännu.
    Pris 7900kr
    Övrig kommentar: Jag själv passa på att köpa en i okt/nov då hade Bauhaus fin rea på den, så har inte hunnit starta upp den än! Men hoppas den kommer vara lika bra som jag läst och sätt.

4. D
    Medlem · Nivå 3
    Namn: HQV 430x
    Betyg: 4/5
    Fördel: Fungerar utan krångel samt att alla funktioner finns där.
    Nackdel: Terräng kit borde vara standard.
    Pris: Över 20k
    Övrig kommentar:
    Fungerar klanderfritt om än att jag fick göra ny slingsignal då MossUllrik (g1:an) fick frispel av slingan från 430x:en och rymde ut på åkern :D

5. F
    Medlem Nivå 4
    Surt att du fick den för 400 kr dyrare bara än mig =( och jag har ju inte connect men men!!
    När har du tänkt dra igång ?
    Jag byggde ett hus till den igår ska bara måla huset o bygga en liten fin stenplatta åt den sen blir det game on!!

6. P
    Medlem Nivå 8
    Tror nog att det bara är en cool grej med appen. Förmodligen använder man den en gång bara,men roligt att ha. Får se vi måste hämna ut gräsmattan först massor av hål och annat skit som vi inte har hunnit fixa sen vi flyttade in. Ska beställa bosch egna garage till den såg att dom släppt ett som är modellanpassat.

7. F
    Medlem Nivå 4

Lycka till! Du får gärna återkomma r du har använt den och säga om du blev nöjd eller besviken!

8. mg765
    Medlem · Nivå 8
    Jag hade först en Worx WG791 i två säsonger, uppgraderade sedan till en HQ 420.

Namn: Worx WG791 (2014-2015)
    Betyg: 2/5
    Fördel: Billig
    Nackdel: Kraftiga spår längs slingan, krånglade ofta, drog snett, ojämnt klippresultat.
    Pris: 6400 på Clasohlson
    Övrig kommentar: Första säsongen var det ok att den krånglade lite. Andra säsongen blev det väldigt frustrerande.

Namn: Husqvarna AM 420 (2016-)
    Betyg: 5/5
    Fördel: Guideslinga, pålitlig, klippresultatet, tyst
    Nackdel: Dyr.
    Pris: 17795 med installationspaket
    Övrig kommentar: Aldrig ångrat mig en sekund sedan jag bytte från Worx till HQ!

9. L
    Bannad Nivå 8
    Namn: Worx WG791.1 (2017)
    Fördel: Billig, tyst, klipper gräset bra då den har vassa rakblad samma som HQ. Vänder fort vid slingan.
    Nackdel: Spår längs slingan, Man bör inte ha en tomt som lutar även om den är stark som bara den i uppförsbackar, min version av mjukvaran gör att den håller och donar vid laddstationen ibland. Dvs den kör på den från sidan lite grand. Den hittar dock alltid hem och laddar som den ska.
    Man kan inte ha slinga runt övar som är längre än 10 meter.
    Pris: 5500

10. F
    Medlem Nivå 1
    Namn: Gardena Sileno
    Fördel: Guideslingan, tyst, klippresultatet.
    Pris: ca, 11000
    Övrigt: Kör den på två tomter med ett tidur och relä som växlar slinga.
    Helnöjd med den

11. svartöra
    Medlem · Nivå 11
    Namn: Worx WG794E (2014)
    Betyg: 3/5
    Fördel: Billig och gör ju jobbet rätt bra trots allt.
    Nackdel: Lite opålitlig (låter sig omotiverat fångas ibland) och det blir spår vid slingan eftersom den vänder med "studs" mot slingan, så hjulen sliter alltid på samma ställe.
    Pris: 7000?
    Övrig kommentar: När den går sönder blir det nog något bättre

12. Hapsdog
    Medlem Nivå 4
    Navn: Works WG791.E 2017 (1000m2)

Betyg: 4/5

Fordel: Billig (5200,- XL-Byg), fin klipning, 3 års garanti, god support, næsten tyst, smart looks. ”Som at gå fra at vaske op i hånden til at få opvaskemaskine”

Bagdel: Ikke rigtig nogen, har dog stadig en motorklipper til eks. blade. Skal være opmærksom hvis man graver i haven pga. kablet. Hvis robotten går i stykker, skal support/værksted være tilgængeligt.

Øvrig kommentar: Rigtig dejligt og fantastisk med så mange super engagerede robotklipper-ejere. ☺ Er selv en sån. Paradoksalt når robotten bare skulle passe sig selv. :rolleyes: Bruger nu meget mere tid på at kikke beundrende på den end jeg brugte på at klippe græs med rotorklipper. Og den har selvfølgelig både fået et navn og et hus. Det næste store spørgsmål er om huset skal have en førstesal på og om hun skal have mellemnavn og efternavn. :pYdelsesdebatten bør tages op.

• Laddar…
  13. M
    Medlem Nivå 8
    Namn: miimo 300
    Betyg:4 av 5
    Fördel: välfungerande produkt
    Nackdel: dyra reservdelar, slavisk återgång via gränskabeln vilket orsakar lute spår i gräset.
    Pris:18600
    Övrig kommentar:
    Inne på min 6e säsong med miimo. De problem jag haft med produkten har varit eftersom jag utmanat produkten, dvs. Inte följt mått osv.
    Förra året var första gången för service, tyvärr lite för sent. Den blev dyr eftersom vissa delar var för slitna för att bytas enkelt. Så utför service så håller de riktigt länge. Kundsupporten i övrigt är väldigt bra.