Byggahus.se

Hur mycket tid lägger du på byggahus forum?

1. TeroM
    Renoverare · Nivå 21
    Jaha, en till tråd som inte främjar kunskapen eller byggandet - och nog läser jag i den i alla fall ...

Dessutom hamnar den i och med mitt inlägg bland deltagna trådar i Tapatalk vilket gör att jag inte kommer att missa framtida inlägg i den heller.

Svaret på frågan, för mycket men tusan vad jag lär mig mycket på vägen.

2. Nimajneb
    Medlem · Nivå 18
    BH är ju en fantastisk kunskapskälla att googla runt i när man letar efter något specifikt.
    Själv lägger jag allt mindre tid på BH då forumet tyvärr känns mindre inspirerande idag än förr. Ta tex verktygsforumet som brukade vara väldigt aktivt som idag nästan är stendött, det ligger ibland över en vecka gamla inlägg på förstasidan, tidigare så fylldes ofta sidan upp på en dag.

Noterar även att många tidigare medlemmar blir allt mindre aktiva vilket antagligen är en bidragande orsak till att tex även jag lägger mindre tid, blir liksom en ond spiraleffekt.

kanske även är så att "boken" börjar bli fullskriven och att det mesta är sagt som en hemmafixare behöver hjälp med.

Trots setta kikar jag in några gånger per dag i hopp om att något ska fånga mitt intresse.

3. T
    Medlem Nivå 3
    I snitt 1-2 timmar om dagen nu när appen fungerar för mig igen. Uppdelat i väldigt många, korta besök om jag inte letar efter något särskilt. Mycket tid men lärorikt, jag brukar lägga prenumererationer på "bra att veta i framtiden trådar. "

4. Tigersågen
    Medlem Nivå 6
    Jag loggar aldrig ut ur Byggahus, men jag sitter ju inte och läser 7/24 ändå. Hur gör ni andra? Risken med att logga ur är att man glömt lösenordet och aldrig kommer in igen :(.

5. B
    Medlem Nivå 3
    när jag är hemma igen. ca. 30 min. per vecka. har dock under 6 månader aldrig fått ett vettigt svar. måste alltid fråga fackmän jag träffar i jobvet.. men är i bland som lotteri. alla har olika synpunkter även om är samma ämne man talar om. så går alltid tillbaka att fråga de äldre gubbarna om råd de vet.

6. hantverkare1
    Medlem · Nivå 12
    Att man inte får vettiga svar beror ofta på hur man frågar

• Laddar…
  7. Nimajneb
    Medlem · Nivå 18
    Förstår nog inte riktigt vad du menar, du kanske svarade på en annan tråd och råkade skriva i denna istället;)

8. thewolf
    Medlem Nivå 7
    Tidigare (för 1,5år sedan) så var jag inne hur mycket som helst och tillbringade alldeles för mycket tid här. Sen började jag med google+ och då hade jag inte för bh längre :-S

Men nu har jag installerat tapatalk på mobilen igen och nu börjar det bli lite tid igen ;-)

Vi får se hur aktiv jag blir ...

9. N
    Medlem · Nivå 12
    Säkert 1-2h om dagen, inte nu på semestern för då har jag inte tid:D

10. D09
    Medlem · Nivå 25
    Hmm idag... Massor av tid ;)

Men det ger tillbaka :)

11. Workingclasshero
    Medlem · Nivå 11
    Hahahahahahaha, alldeles för mycket tid!

12. F
    Medlem Nivå 8
    Tar 1/2 - 1 timme varje kväll innan jag ska sova. Som tur är så är jag ganska värdelös på att bygga så jag behöver inte skriva så mycket.

13. Bo.Siltberg
    Självbyggare · Nivå 25
    För mycket, tyckte min exfru... :eek:

14. buspojken
    Renoverare · Nivå 9
    Några timmar om dan blir de, frugan hemma trodde ja hade en annan för så fort ja fick ett push meddelande så slet ja åt mig mobilen och kika va som skrivits;)