Byggahus.se
Hej.

Vi har en tomt vi ska bygga hus på. 923 kvm. Tomten i sig är ganska platt men en ganska stor del består av träd. Vad jag funderar kring är om det är ett enkelt (billigt) jobb för dom som ska göra det kommande markarbetet? Eller kan man spara mycket om man fäller och forslar bort det själv? Det blir ju såklart ett lite slitigt jobb men ser man det som träning och besparing så är det nog kul ändå :D

• tomtmedskog.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
D09
Jag hade nog fällt träden, kvistat och hittat en plats för upplag på egna tomten :) dvs du fäller, maskinen flyttar.

Är ni osäkra på sågen etc så låt grävmaskinen dra ner dom med gripen.

Har ni luftburna elledningar i närheten så kolla med nätbolaget om det inte tar ner träden gratis :)

Det tar tid att hålla på med träd och man kan bara själv avgöra hur mycket tid och ork man har :)

Edit

Vill ni absolut bli av med träden från tomten och inte ska elda själva så lägg ut en annons på blocket.

Ni har närheten till en väg och är ganska tacksamt logistiskt :)

Redigerat:
Råkar det vara någon i närheten av Hindås som är intresserad av träd/ved så är det bara att höra av sig då :)
Det är inga som helst problem att komma dit bilvägen. Tyvärr (eller tack o lov antar jag) så finns det inga luftburna ledningar.

Har du kunskaper, erfarenhet och utrustning är det snart gjort att fräsa ner dem, har du inte det så strunta i det. Försök bli av med dem på rot eller ta dit någon som fäller.

D09
sandsater skrev:
Råkar det vara någon i närheten av Hindås som är intresserad av träd/ved så är det bara att höra av sig då :)
Det är inga som helst problem att komma dit bilvägen. Tyvärr (eller tack o lov antar jag) så finns det inga luftburna ledningar.
Hade jag haft tiden så hade du hört en motorsåg nu ;)

Fotografen skrev:
Har du kunskaper, erfarenhet och utrustning är det snart gjort att fräsa ner dem, har du inte det så strunta i det. Försök bli av med dem på rot eller ta dit någon som fäller.
Jag skulle aldrig ge mig på det. Men farsan har ju motorsåg och jag kan bistå med.... tja, vad han nu ber mig att göra :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.