1 306 läst ·
14 svar
1k läst
14 svar
Hur mycket ska jag betala golvläggare för 50 kvadrat meters lägenhet?
Grejen är at jag vill veta om nån kan bereta till mig hur mycket tar en golvläggare bara för att lägga parket golv, behöver inte ryva eller städa men bara att lägga den hur mycket är kvadrat meter?
Fråga en eller gärna tre golvläggare. Sedan vet du säkert.B Bekim Hoti skrev:
Vad vi gissar här är bara gissningar.
Men jag tror, gissar att de tar betalt per timme inte per kvadratmeter.
Välkommen till Byggahus Bekim.B Bekim Hoti skrev:
Jag tror att du klarar att lägga ett vanligt parkettgolv själv (om du inte vill lägga ut mer än 25 tusen för jobbet)
Nu har vi två gissningar, uppskattningar. Men jag tycker inte de går ihop.
Ja, alltså det kan naturligtvis ta en timme. Men det går inte att säga rent generellt. Det beror på vilken typ av parkettgolv det gäller. Det finns flera olika typer. Utan att veta exakt vilket golv det gäller kan man varken veta hur lång tid det tar eller vad det kostar.
Vad man däremot ganska säkert kan säga är hur mycket en golvläggare tar per timme. Det kan alla golvläggare berätta exakt. Så fråga 1-3st sedan vet du.
P PurreP skrev:
För det tar inte ca en timme att lägga en kvadratmeter.F fribygg skrev:
Ja, alltså det kan naturligtvis ta en timme. Men det går inte att säga rent generellt. Det beror på vilken typ av parkettgolv det gäller. Det finns flera olika typer. Utan att veta exakt vilket golv det gäller kan man varken veta hur lång tid det tar eller vad det kostar.
Vad man däremot ganska säkert kan säga är hur mycket en golvläggare tar per timme. Det kan alla golvläggare berätta exakt. Så fråga 1-3st sedan vet du.
Moderator
· Stockholm
· 56 241 inlägg
Men om det är click parkett så bör det väl kunna bli rätt mycket mer än en kvm på en timme?
Om du menar stavparkett så kan det nog bli 600 kr/kvm, och mer än så.
Om du menar stavparkett så kan det nog bli 600 kr/kvm, och mer än så.
Klicka här för att svara