Hej.

Nu kommer en för många väldigt simpel och antagligen korkad fråga. Men för mig som har svårt med siffror undrar jag följande för gjutning av bottenplatta. Om den totala ytan är 130 kvadrat och det ska ligga 10 cm makadam i botten. Hur många kubik makadam ska jag då ha?

Tack på förhand
Jacob

Det korta svaret är 13 kubik makadam.

• Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
A Amatören_Österlen skrev:
Hej.

Nu kommer en för många väldigt simpel och antagligen korkad fråga. Men för mig som har svårt med siffror undrar jag följande för gjutning av bottenplatta. Om den totala ytan är 130 kvadrat och det ska ligga 10 cm makadam i botten. Hur många kubik makadam ska jag då ha?

Tack på förhand
Jacob
13 kubik, så typ 18 ton om man inte har något spill. I verkligheten får du räkna med minst 20 ton och det kan bli snålt beroende på om du ska tippa det någonstans eller ta från flaket direkt.

• Gilla
Amatören_Österlen
  • Laddar…
Tack så
Mycket. Får det lossat på pressening är planen så blir nog inte så mycket spill. Men kör på 20 då.

Tack återigen

A Amatören_Österlen skrev:
Tack så
Mycket. Får det lossat på pressening är planen så blir nog inte så mycket spill. Men kör på 20 då.

Tack återigen
Sedan är jag också amatör.. men är 10 cm tillräckligt för att även kunna få ner dräneringsrör? Det är min nästa fråga?

• Gilla
hempularen
  • Laddar…
När det gäller MacAdam är ju frakten en stor del av kostnaden. Så köp fulla lass och använd det som blir över till annat.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.