Hur mycket kostade det för er att putsa tegelhuset?

3k läst  15 svar

1. S
    Medlem Nivå 4
    Vi ska putsa mexitegelfasaden i sommar och där vi bor finns det egentligen bara två firmor som hör jobbet. Jag skulle vilka veta att vi inte blir lurade på priset, så jag skulle vilja veta ungefär vad ni betalade?

Jag förstår att det är individuellt, men en fingervisning räcker för att jag ska kunna avgöra om det är skäligt eller inte.

Vårt är ett mexitegel soutteräng från 68 på ca 125kvm Per plan med lite nya fönster här och där.

2. R
    Medlem · Nivå 10
    Vad har ni fått för pris ?

3. S
    Medlem Nivå 4
    Ca 275k och 250k efter rot. Det är med ett webersystem där man armerar fasaden med ett nät, det ska tydligen vara rätt bra om man verkligen vill vara säker på att det håller!

Samt en vit slät genomfärgad puts.

4. S
    Medlem Nivå 4
  5. S
    Medlem Nivå 4
    Ingen som putsat sin fasad? :)

6. mexitegel
    Allvetare · Nivå 22
    Viss hädelse kan jag ju tycka att det är :)

Men i alla fall så fick jag priser på c:a 1250-1500 kr/kvm före ROT för några år sedan vill jag minnas. Vi har dock inte genomfört det.

7. M
    Medlem · Nivå 7
    Mitt garage ca 7 x 4 m (underlag fibercemenskiva) nätades och putsades av 2 gubbar . De började kl 8 och var klara kl 11 ... De fakturerade 8 tim x 175 kr i arbete och typ 12 säckar puts/fix. De satte nätet först i tunt fix sedan putsa på det. Visserligen bara släta väggar och inga fönster men jag vart paff när jag kom hem till lunch och de var klara. De var 4 år sedan och inte en spricka. Skämdes nästan när jag betala fakturan

Så var överens med din ue om timpenning och kör löpande, blir enl min erfarenhet alltid billigare.

Redigerat 26 jan 2017 18:58
    • Laddar…
  8. A
    Medlem Nivå 8
    Jag ska inom kort ta in offert på putsning av tegel. Har idag ett hus som är 11*11 m och drygt 2 meter i höjd för tegeldelen. Säg 2,5 för enkelhetens skull. Det jag fått höra är att eg spelar antal fönster ingen roll utan ta den totala väggytan, i mitt fall ca 110 kvm. Har en hel del stora fönster men eftersom det tar tid at skydda dessa så verkar det som att firmorna räknar ren väggyta.

Uppdaterar gärna här när jag har några siffror att komma med.

• Laddar…
  9. A
    Medlem Nivå 8
    Tror Mexitegels uppgift om 1250-1500 per kvm gäller även idag. Fick ett sådant mellan tumme/pekfingretmått innan jul.

Edit: Fel prisintervall först

10. R
    Medlem Nivå 1
    Har du fått något m2 pris?
    Jag håller själv på att ta in offerter på en ny tillbyggnad som ska spritputsas likadant som övriga huset. Tillbyggnaden som är 6,20x3.60 består mest av ej öppningsbara "fönsterdörrar". Har fått en offert på 100,000:-!!!!???!!! Helt oacceptabelt

11. M
    Medlem · Nivå 7
    Varför spritputsa? Knottrigt som samlar skit efter några år. Nåja, sprutan är snabb, ta in fler offerter.

För 100 kan jag timanställa en murare vitt i 2 månader heltid..... Det bör även du kunna. Material borde inte vara mer än 10-15 . Bor du i Skåne så kan du få en kontakt som gör det där på några dagar.

• Laddar…
  12. R
    Medlem Nivå 1
    Tyvärr bor jag i Stockholm, annars hade jag gärna antagit ditt erbjudande :). Hela huset är spritputsat och därför vill jag att tillbyggnaden ser likadan ut.

Räknar alla murare med hela ytan trots att det är mestadels fönster? Själva väggytan för material är bara ca 25 m2

13. M
    Husägare · Nivå 11
    Sant att det går åt lite mindre material, men samtidigt så mycket mer arbete. Enklare att putsa en rak yta.

• Laddar…
  14. M
    Medlem · Nivå 7
    I Sthlm har jag bara 1 bra kontakt. Ring Daniel på PK Byggkonsult , han är pålitlig. Be om en offert. Tel 0762404431 De gör jobb i hela 08 området.

• Laddar…
  15. R
    Medlem Nivå 1
    Åh...tack snälla du. Jag provar där :)

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: