Hej
Skall lägga klinkers och parkett i hall/ entré men jag kan inte bestämma mig för vart jag ska sluta och börja med golven, vad som blir snyggast.
Parkett kommer från höger och avslutas antingen vid den gula linjen eller den blå. Det andra blir då klinkers.
Antingen klinkers fram till den blå linjen eller allt fram till den gula linjen.
Hjälp
Skall lägga klinkers och parkett i hall/ entré men jag kan inte bestämma mig för vart jag ska sluta och börja med golven, vad som blir snyggast.
Parkett kommer från höger och avslutas antingen vid den gula linjen eller den blå. Det andra blir då klinkers.
Antingen klinkers fram till den blå linjen eller allt fram till den gula linjen.
Hjälp
Helt klart klinkers fram till blå linje. Det känns mest naturligt... annars kommer det kännas som att hallen tar för stor plats i det utrymmet.
Dessutom blir det snyggast att parketten binder samman rummen som är på både höger och vänster sida om hallen, annars delar du upp dessa....
Sen är det alltid gött med stor hall och bra yta med klinkers om man har barn, djur osv så att det finns plats att ta av sig blöta kläder/skor osv....
Men i detta fallet tycker jag ändå att det lämpar sig bäst med klinkers fram till det blåa.
Dessutom blir det snyggast att parketten binder samman rummen som är på både höger och vänster sida om hallen, annars delar du upp dessa....
Sen är det alltid gött med stor hall och bra yta med klinkers om man har barn, djur osv så att det finns plats att ta av sig blöta kläder/skor osv....
Men i detta fallet tycker jag ändå att det lämpar sig bäst med klinkers fram till det blåa.
Det ändrar förutsättningarna till att du behöver som BirgitS skriver fortsätta in i till vänster fram till toa dörren.. Om du inte vill gå hela vägen fram till befintlig parkett kan du avsluta diagonalt - då flyter parketten vidare in till höger och klinkern in till toaletten.. dra en linje från hörn till höger närmast ytterdörr till hörn vänster närmast mot bef parkettdavveno1 skrev:

BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 37 517 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 37 517 inlägg
Ni kommer ångra er om ni inte kommer kunna gå in ned skor till hatthyllan. Vi har grämt oss i 16 år - i vår kommer vi kunna det!davveno1 skrev:
Så lägg klinker i hela det utrymmet.