Inte provision. Men han har en hög lön (högre än sin motsvarighet i USA) och handlar med aktier som påverkas av den styrränta han sätter... Han klarar sig
17 873 läst · 93 svar
18k läst
93 svar
Hur mycket kan du låna?
-
-
14 maj 07:05 #32
Vi behöver nog sansa oss angående bostadsmarknad. För att verkligen veta hur priserna kommer röra sig får vi nog vänta minst 6 månader från idag. Allt pekar till en ny räntehöjning i juni och en till därefter. Efter årsskiftet får vi en klar bild hur marknaden mår. Sedan är det ingen argument att lyfta upp ett objekt och peka på att marknade är detsamma. I slutändan är det snittet man kollar på. En vändning av bostadsmarknaden sker inte över några veckor. Rekommenderar sedan att ni går in till husmask.se och följa trenden där.
- Laddar…
-
Husägare · 107 inlägg 14 maj 08:4214 maj 08:42 #33
Av dessa diskussioner kommer jag osökt att tänka på när min nyrike kollega frågade min gammelrike kollega "Vad har du i ränta?" varpå han försiktigt tittar upp från sitt tangentbord och säger lågmält, "Ränta? Det förutsätter ju att man inte har råd att köpa sin bostad."
- Laddar…
-
Medlem · 59 inlägg 14 maj 08:4714 maj 08:47 #34
-
Medlem · 220 inlägg 14 maj 09:09
-
14 maj 09:19 #36
-
14 maj 09:23 #37
men det är klart någonstans måste man bo, tycker dock det är synd att staten (riksbank, FI och hela båten) pressat upp tillgångar på det här sättet. Tycker faktiskt staten borde skänka bort mark (sälja billigt stora ytor till stora bostadsprogram för villor etc) för och pressa ner priserna på bostäder. Bara danskar är mer belånade än svenskarna i Europa och det finns absolut inget självändamål till denna lånehysteri.- Laddar…
-
14 maj 10:13 #38
Problemet är väl kanske att många inte gör analysen kring risken och inte förstår att det kan bli tufft på vägen- Laddar…
-
14 maj 10:49 #39
0 kr kunde jag låna när jag kollar på nordeas hemsida och på SBAB får jag meddelandet att dom inte kan hjälpa mig med ett lån, vet inte hur dom räknar
-
14 maj 10:50 #40
Är du pensionär? Eller inga inkomster eller ingen kontantinsats?
-
14 maj 11:27 #41
-
14 maj 11:47 #42
Alvik, som ligger i Bromma, ligger ca 5-6km från centralen med kungsholmen däremellan. Saltsjö boo är som sagt fint men avståndsmässigt mer att jämföra med typ Täby.- Laddar…
-
14 maj 11:56 #43
- Laddar…
-
-
14 maj 12:27 #45
En arbetare klarar lätt av både amortering och räntan på 1,8 miljoner =)
Eller du tycker de ska förpassa sig till sketna billiga hyreslägenheter ?- Laddar…