Hej!

är det någon som flytspacklat in typ LK 16mm golvvärme på befintligt golvspån på en större yta?

jag vill flyta in vattenburen golvvärme på cirka 80m2. Tänkte 2,5mm armering, 16mm slang + 21,5mm spackel = 40mm totalt. Men det är på tok för lite säger LK. minsta acceptabla är 30mm spackel ovan slangens högsta punkt på 16mm.

någon som vet med säkerhet att det blir katastrof med värmespridning om man flyter 20mm ovan slang?

Hur blev det här tillslut? Följde du din orginalplan?

Jag är inne på att göra samma sak. Med klinkers ovanpå det. Förhoppningen är att spackel tillsammans med klinker på ca 30mm ovanför rören räcker för att sprida värmen.

G GandalfMeck skrev:
Hur blev det här tillslut? Följde du din orginalplan?

Jag är inne på att göra samma sak. Med klinkers ovanpå det. Förhoppningen är att spackel tillsammans med klinker på ca 30mm ovanför rören räcker för att sprida värmen.
Yes arbetet är gjort! Mellan 20-25mm ovanför slang. Dock ej inkopplad golvvärme ännu😂 då vi gick vidare och rev ut teknikrum/tvättstuga oxå. Men snart är det dags 👍🏻 Men är inte orolig längre, pratat med flera i branschen och 20mm ovanför slang är inga problem. Särskilt med klinkers som ger 10mm till ish 👍🏻👍🏻

• Gilla
GandalfMeck
  • Laddar…
Kanon! Tack för snabbt svar.

Då blir detta planen för mig också. Det är i en hall för mig så blir det lite "randig" uppvärmning så spelar det inte så stor roll heller.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.