5 008 läst ·
10 svar
5k läst
10 svar
Hur mycket brukar det kosta att installera vattenslang och avlopp i badrum för tvättmaskin?
Min hyresvärd berättade inte om priset på installation pga det står att det finns inte plats för tvättmaskin i min lägenhet. Tacksam på alla svar!
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 204 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 204 inlägg
Välkommen till forumet!
Gissningsvis några tusen beroende på hur komplicerat det är i just ditt badrum. Dyrare ju längre bort från handfatet som tvättmaskinen finns (om det är dit vatten och avlopp ska).
Gissningsvis några tusen beroende på hur komplicerat det är i just ditt badrum. Dyrare ju längre bort från handfatet som tvättmaskinen finns (om det är dit vatten och avlopp ska).
Allvetare
· Västra götaland
· 10 423 inlägg
Jag hjälpte en kompis att göra precis det nyligen, och bara vvs-prylarna vi plockade ihop på Hornbach kostade 1500 kr ungefär ...
Sen tog det ungefär en dag att göra det, så ett proffs kanske gör det på 4 timmar...
Sen tog det ungefär en dag att göra det, så ett proffs kanske gör det på 4 timmar...
Medlem
· Sverige
· 5 654 inlägg
Allt beror ju på förutsättningarna. Posta bilder så man kan ha en ärlig chans att ge ett estimat. Finns ingen golvbrunn i utrymmet så blir det ju svårare, tex.
Medlem
· Sverige
· 5 654 inlägg
Ok. Att sätta dit ett avloppsanslutning där, kanske med ett vattenlås: enkelt. Ordna vatten till TM om det finns plats för den: enkelt. Strömförsörjning vet vi inget om men svårt tro att det är annat en ganska enkelt.
Jag kan gissa att det kostar ca 5-7 tusen att fixa.
___
Om jag gjorde allt själv så kan det landa i ca 1500 kr i material.
___
Redigerat:
H Harald Blåtumme skrev:Ok. Att sätta dit ett avloppsanslutning där, kanske med ett vattenlås: enkelt. Ordna vatten till TM om det finns plats för den: enkelt. Strömförsörjning vet vi inget om men svårt tro att det är annat en ganska enkelt.
___
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vad kostar det (arbete och material) att lägga våtrumsmatta i badrum?
Badrum -
Hur mycket kostar det att göra tvättstuga? Tacksam för uppskattning
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Hur mkt kostar det att göra om enkammarbrunn för krav BDT rening
Vatten & Avlopp -
Hur mycket kostar det att bygga nytt våtrum 6 kvadrat?
Badrum -
Vad brukar det kosta med arkitekthjälp?
Arkitekter, Arkitektritat & Extern design