BirgitS
Välkommen till forumet!

Gissningsvis några tusen beroende på hur komplicerat det är i just ditt badrum. Dyrare ju längre bort från handfatet som tvättmaskinen finns (om det är dit vatten och avlopp ska).

BirgitS
Sen behövs det ju el till tvättmaskinen också.

• Gilla
Joyw
  • Laddar…
Tack så mycket! Eluttag behöver inte. Bara vatten och avlopp som behöver. Hur mycket skulle det landar till? 2000kr?

Jag hjälpte en kompis att göra precis det nyligen, och bara vvs-prylarna vi plockade ihop på Hornbach kostade 1500 kr ungefär ...

Sen tog det ungefär en dag att göra det, så ett proffs kanske gör det på 4 timmar...

• Gilla
Joyw
  • Laddar…
Allt beror ju på förutsättningarna. Posta bilder så man kan ha en ärlig chans att ge ett estimat. Finns ingen golvbrunn i utrymmet så blir det ju svårare, tex.

• Gilla
Joyw
  • Laddar…
H Harald Blåtumme skrev:
Allt beror ju på förutsättningarna. Posta bilder så man kan ha en ärlig chans att ge ett estimat. Finns ingen golvbrunn i utrymmet så blir det ju svårare, tex.

• Vattenanslutning under diskho med flexibla rör och vattenlås.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ok. Att sätta dit ett avloppsanslutning där, kanske med ett vattenlås: enkelt. Ordna vatten till TM om det finns plats för den: enkelt. Strömförsörjning vet vi inget om men svårt tro att det är annat en ganska enkelt.

Jag kan gissa att det kostar ca 5-7 tusen att fixa.

___
Om jag gjorde allt själv så kan det landa i ca 1500 kr i material.

Redigerat:
  • Gilla
Joyw
  • Laddar…
Ingen kommer göra jobbet om det kostar mindre än 5k, så en halv dags arbete plus servicebil, körning, elkostnadstillägg, inflationspålägg och material med Ahlsell listpris.

• Gilla
Claes Sörmland och 1 till
  • Laddar…
H Harald Blåtumme skrev:
Ok. Att sätta dit ett avloppsanslutning där, kanske med ett vattenlås: enkelt. Ordna vatten till TM om det finns plats för den: enkelt. Strömförsörjning vet vi inget om men svårt tro att det är annat en ganska enkelt.

Jag kan gissa att det kostar ca 5-7 tusen att fixa.

___
Om jag gjorde allt själv så kan det landa i ca 1500 kr i material.

:) Tack för svar! :cry: Så dyra att anlita!

Claes Sörmland
T TypRätt skrev:
Ingen kommer göra jobbet om det kostar mindre än 5k, så en halv dags arbete plus servicebil, körning, elkostnadstillägg, inflationspålägg och material med Ahlsell listpris.
I Stockholm ligger den där gränsen nog kring 10 000 kr är min känsla.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.