Hej!

Hur monterar man en sådan här kran? Finns det någon produkt för dold infästning? Jag har letat men hittar inget specifikt... Det måste ju vara något där jag kan vrida på den och inte behöva spänna den, jag får ju sluta vrida när den pekar neråt.
Kromad vattenkran med brun vred och blå markering på vit bakgrund
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Metallkran med röd spak och slanganslutning mot vit bakgrund.
Skapa konto

Till dessa har man normalt ett fäste med invändning R15 och du använder lin och pasta eller ett nyare alternativ som flytande gängtätning eller tråd för att täta. Normalt inget problem att få tätt med kranen i rätt läge. I enstaka fall använder man packning mot slät ände

• Gilla
Andreas Lundgren
  • Laddar…
Tack!

Där var ju en enkel bricka med rörgenomförning, exakt en sådan behöver jag. Tack!

Krilleman
Tänk bara på att köpa rätt bricka beroende på om du har plast eller koppar som kommer ut ur väggen.

Och det måste vara denna runda variant, tacksamt är ju även då att dom två skruvarna har något att dra i så tappventilen sitter fast ordentligt!

• Gilla
Andreas Lundgren
  • Laddar…
Jag ska ha den i en plank utomhus.

Jag tror jag kan sätta brickan på baksidan, då kommer jag kunna få det att sitta både stabilt och se snyggt ut!

Krilleman
Nej nej nej

Sätt brickan på rätt sida samt att du måste välja rätt bricka för rätt typ av rör. Och du måste använda länkad tappventil av samma modell Dy15.

Nja, det måste också se ut så som jag tänkt, ingen bricka på utsidan! Jag får ju först testa och se om det går, men det borde inte vara omöjligt att få den att sitta stabilt, med rör i ena änden och utkastaren i andra.

Det är ju bara som sagt en utomhus-kran,

Ja, det blev en annan kran och en annan lösning i slutändan. Standardkomponenter från Hornbach, en förlängning och en mutter. :-) Tack ändå för era idéer!
Nyinstallerad gyllene utomhuskran på vit plåtvägg med skuggor och gräs i förgrunden.
Skapa konto
Messingfärgad kran och förlängningsstos monterad under vitmålad träbjälke.
Skapa konto

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.