Byggahus.se

Hur monterar jag foder runt fönstret?

1. C
    Medlem · Stockholm · 76 inlägg

Chippe

Medlem
    Mina källarfönster sitter en bit in från husväggen och jag kan inte spika fast foder för att dölja isolering mellan fönster och väggen på utsidan. Ska jag borra fast fodret (trälisterna) i PVC-fönstrena eller limma?

Om jag ska limma. Vad för lim?

Redigerat 28 aug 2017 14:56
  2. L
    Bannad · 6 737 inlägg
    Se hur en bit ser ut , är väggen jämn , du kan limma det med vit silikon eller om det finns annat prata med dom som säljer , ett antal varianter finns , billigare , dyrare , att den ska vara vit för att det blir alltid en liten kant som syns

• Laddar…
  3. KnockOnWood
    Grundstött · Halland · 27 896 inlägg

KnockOnWood

Grundstött
    • Laddar…
  4. L
    Bannad · 6 737 inlägg
    Behöver du bort listerna i framtiden ska du inte använda PL-400 , en gång där alltid där ,
    finns annat som är övermålningsbart , regnar det inte in så kan man använda vanlig latexfog
    nsom lim , den är mjuk samt övermålningsbar och inte som PL-400 som blir som cement
    Men klart , vet inte hur du tänkt dig i framtiden , valet är ditt

5. C
    Medlem · Stockholm · 76 inlägg

Chippe

Medlem
    Ok, tack för tipsen. Jag tror det inte medför problem för mig att använda vit silikon då fönster och foder är vitt. Det gör inget att färg inte fäster för den är ju redan vit. Akrylfog (latex) har jag men det ska väl tåla vatten när det är härdat så det bör inte vara några problem. Står att härdad tas bort mekanisk eller med Aceton.

Redigerat 28 aug 2017 21:25
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.