Valde snett när jag köpte altandörr, så nu sitter den där utan att kunna öppnas utifrån. Jag skulle behöva montera ett handtag så jag kan dra upp den utifrån, alltså bara för att få tag i dörrbladet, inte påverka själva låsmekanismen.
Dörren är alubeklädd trädörr. Hur gör jag för att inte förstöra själva dörren? Tätning? Typ av skruv? Förslag på handtag?
Dörren är alubeklädd trädörr. Hur gör jag för att inte förstöra själva dörren? Tätning? Typ av skruv? Förslag på handtag?
Precis, det jag undrar är vilken skruv och vilken annan ev tätningsmetod jag ska begagna för att fästa ett sådant handtag utan att det framöver blir problem. Det problem jag själv kan tänka ut är såklart vatteninträngning, men det finns säkert andra problem jag inte tänkt på.C Civilpolisen skrev:
Sorry för oklart formulerad fråga!
Draghandtag Fix 34 är ganska vanligt då det har samma hålbild som ett standard fönsterhandtag.
Det behövs normalt inga tätning det går ofta att använda medföljande skruv (det finns olika förpackningar både med och utan medföljande skruv).
Om du har några specifika funderingar så fråga dörrtillverkaren.
Det behövs normalt inga tätning det går ofta att använda medföljande skruv (det finns olika förpackningar både med och utan medföljande skruv).
Om du har några specifika funderingar så fråga dörrtillverkaren.
Liknande trådar
-
Montera utvändigt låsbart handtag på altandörr med endast invändig låsning
Fönster & Dörrar -
Demontera ett handtag på altandörr
Fönster & Dörrar -
Montera lås samt yttre handtag på min altandörr
Fönster & Dörrar -
Montera handtag på utsida altandörr
Fönster & Dörrar -
Hur demonterar man handtaget på utsidan på Yale L3?
Fönster & Dörrar