Hej!
Vi står mitt i en ut- och om byggnation. Övervåningens flaggfönster och kattvindsfönster ryker och blir till två mindre centrerat över nedervåningens fönster.( då detta utrymme blir till två nya rum) Nu till min fråga - hur hade ni gjort för att få en fin matchning mellan fönster uppe nere?
Tack för er input!

/ skatthultsAnna

• Röd trävilla med övre flaggfönster och nedre vita fönster, renoveringsprojekt för ommatchning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skatthult Skatthult skrev:
Hej!
Vi står mitt i en ut- och om byggnation. Övervåningens flaggfönster och kattvindsfönster ryker och blir till två mindre centrerat över nedervåningens fönster.( då detta utrymme blir till två nya rum) Nu till min fråga - hur hade ni gjort för att få en fin matchning mellan fönster uppe nere?
Tack för er input!

/ skatthultsAnna
Ska varje fönster vara centrerat över respektive fönster så tycker jag att bredden ska vara lika som de nedre fönsterna.

• Gilla
Skatthult
  • Laddar…
Hus med röd takkupa och matchande mindre fönster, stege lutad mot fasaden, klar himmel.
Skapa konto

Vi matchade mindre fönster i takkupan så här, på arkitekts inrådan. Är det något sådant du tänker dig?

• Gilla
Skatthult
  • Laddar…
Ber om ursäkt för eländigt photoshoparbete, men jag tror man fattar. Om det får plats kan man ju ha lägre, men lika breda, fönster uppe som de där nere. Bara ta bort de övre rutorna och i övrigt kopiera befintliga.

Röd trävilla med förslag på nya fönster upptill, lika breda men lägre än befintliga nedtill.
Skapa konto

Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
[bild]
Vi matchade mindre fönster i takkupan så här, på arkitekts inrådan. Är det något sådant du tänker dig?
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
[bild]
mycket snyggt! Tack för att du delar med dig med bild!

Hep Hep skrev:
Ber om ursäkt för eländigt photoshoparbete, men jag tror man fattar. Om det får plats kan man ju ha lägre, men lika breda, fönster uppe som de där nere. Bara ta bort de övre rutorna och i övrigt kopiera befintliga.

[bild]
men wow ! Tack ! Vilket jobb du la ner - så har inte ens jag tänkt - att skippa spröjs helt däruppe. Mycket snyggt och kul att se det visualiserat!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.