Fairlane
Hej,

Mitt problem började förra året (https://www.byggahus.se/forum/threads/hur-luftar-jag-elementet.334126/), men jag klarade mig hyfsat fram tills jag fick byta säkerhetsventilen som nämns i den andra tråden. Det dröjde innan jag fick det åtgärdat och under tiden han trycket i systemet sjunka till 0,1 ungefär, dvs knappt något. Nu är säkerhetsventilen tät och efter att ha fyllt på, luftat, fyllt på etc så fungerar samtliga element i huset (har gjort hela hösten/vintern). Trycket ligger nu stabilt kring 1,1. Dock vill inte golvvärmen i badrummet komma igång så jag misstänker att det systemet också behöver luftas. Golvvärmen i badrummet höll ut längst när trycket sjönk, kanske för att det är lägsta punkten?!

Jag har tagit lite bilder under varmvattenberedaren, på det som jag tolkar som rören och cirkulationspumpen som hänger ihop med golvvärmen.

VVS-installation under varmvattenberedare med cirkulationspump, rör och ventiler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den svarta klumpen till höger bör vara cirkulationspumpen och den står på 3 (max) och blir lite varm.
De båda vita rören och röret till höger är varma, medan röret i mitten är kallt.

Förra gången så lyckades jag ju sabba säkerhetsventilen, så jag tänkte försöka fråga innan jag petar (om nu det hjälper).

Fairlane
Jag lyfter tråden i hopp om att någon har en idé.

Fairlane
Tack, då testar jag det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.