Hej,
Har precis flyttat in och planerar att mini renovera vårt 60 tals kök. Ser ut som att förra ägaren tagit bort kaklet och målat med våtrums färg men det glipar runt listen här o jag vill inte ha vattenskador men vet inte riktigt hur jag ska åtgärda det enklast? Ta bort listen och ersätta med ny eller sätta dit en fog? Vet någon vad för fog då? :/. Tack snälla// Ida
Har precis flyttat in och planerar att mini renovera vårt 60 tals kök. Ser ut som att förra ägaren tagit bort kaklet och målat med våtrums färg men det glipar runt listen här o jag vill inte ha vattenskador men vet inte riktigt hur jag ska åtgärda det enklast? Ta bort listen och ersätta med ny eller sätta dit en fog? Vet någon vad för fog då? :/. Tack snälla// Ida
Kan ha varit en nödlösning för att byta diskbänk. Dom sitter med rostfritt upp under kaklet.
Fick diskbänken i lägenheten bytt för 13 år sen. Dom klarade det utan att ta bort kaklet (sågade eller kapslipade det rostfria i stället), satte in ny diskbänk och tätade med en vit silikonfog, troligen en ej möglande våtrumsfog.
Den har stått sig bra, vi är noga med att inte utsätta den för nåt vasst.
I ditt fall: Gör rent och försök få bort det svarta med tandborste och Yes, låt torka väl och täta med vit silikon, våtrumskvalité, det kan räcka med en tub. Låt torka minst över natten gärna längre innan fogen utsätts för nånting.
Fick diskbänken i lägenheten bytt för 13 år sen. Dom klarade det utan att ta bort kaklet (sågade eller kapslipade det rostfria i stället), satte in ny diskbänk och tätade med en vit silikonfog, troligen en ej möglande våtrumsfog.
I ditt fall: Gör rent och försök få bort det svarta med tandborste och Yes, låt torka väl och täta med vit silikon, våtrumskvalité, det kan räcka med en tub. Låt torka minst över natten gärna längre innan fogen utsätts för nånting.
M måns hagberg skrev:
Oh där ser man, men tack så mkt för svar! Ska leta rätt på grejerna imorgon!M måns hagberg skrev:Fick diskbänken i lägenheten bytt för 13 år sen. Dom klarade det utan att ta bort kaklet (sågade eller kapslipade det rostfria i stället), satte in ny diskbänk och tätade med en vit silikonfog, troligen en ej möglande våtrumsfog.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur löser vi detta bäst?
Tak & Vind -
För korta anslutningsslangar till blandare - hur löser jag detta på bästa sätt?
Vatten & Avlopp -
Badrumsrenovering, hur löser vi detta bäst?
Badrum -
Hur tycker ni jag löser detta på bästa sätt?
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur löser jag detta på bästa sätt?
Grund & Markarbeten