Ventilationsfunderingar som jag inte kommer i mål med. Någon som kan bistå med en lösning?
Bastun gränsar inomhus mot badrum, tvättstuga och ett utrymme där det står ett vinskåp (vid pilen, ventilerat runt om skåpet). Huset har FTX och utsug från badrum och tvättstuga vilket gör att jag inte landar lösningen då jag tycker att jag får luften att gå fel väg men det är säkert bara jag som inte har tillräcklig kunskap.
Agget står vid krysset.

Hur löser man detta? Detta är inte någon bastu som står på varje dag utan det är enbart hemmabruk med bad 3-4 gånger i månaden halvårsvis.

Ritning av bastu bredvid badrum och tvättstuga med markerade områden och ventilationsdetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

stiga stiga skrev:
Ventilationsfunderingar som jag inte kommer i mål med. Någon som kan bistå med en lösning?
Bastun gränsar inomhus mot badrum, tvättstuga och ett utrymme där det står ett vinskåp (vid pilen, ventilerat runt om skåpet). Huset har FTX och utsug från badrum och tvättstuga vilket gör att jag inte landar lösningen då jag tycker att jag får luften att gå fel väg men det är säkert bara jag som inte har tillräcklig kunskap.
Agget står vid krysset.

Hur löser man detta? Detta är inte någon bastu som står på varje dag utan det är enbart hemmabruk med bad 3-4 gånger i månaden halvårsvis.

[bild]
Om det finns ett utsug från badrummet så borde väl fukt från bastun kunna sugas ut via badrummet. Så ventilation till badrummet borde väl funka ?

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
stiga stiga skrev:
Agget står vid krysset.

[bild]
Menar du vent i bastu eller vinskåpet

H Håbbe01 skrev:
Menar du vent i bastu eller vinskåpet
Kanske lite otydligt men då tråden ligger under bastu så borde det vara underförstått tänkte jag. Det är i vart fall ventilation för bastun som aves.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.