Hur länge utan pannor?

1k läst  5 svar

1. N
    Medlem Nivå 5
    Vi har precis fått vårat tak klart det är råspont och sen takpapp (isopal) ströläckt sen bärläkt. Vi hade nu tänkt att lägga betongpannorna men nu kom det endel snö och det har blivit is på taket och bärläckten.   :-[
    Så nu är det ganska svårt att gå på taket med all is där.
    Kan man vänta med att lägga betongpannorna till det har töat lite och hur länge kan man vänta?
    Kan taket ta skada om det ligger utan pannor?

Häls Niclas.

2. ByggaNytt
    Medlem · Nivå 13

Re: Hur länge utan pannor?

Ta det lugnt, du kan vänta hela vintern i värsta fall!

Riskera inte liv/lem för att slänga på pannorna utan avvakta en snö/is -fri dag!

3. N
    Medlem Nivå 5

Skönt att höra då tar vi det när det har töat.

Är det du som bygger i Tullinge har för mig att jag läst det tidigare här på forumet?
    Vi bor nu i Kästa och brukar promenera endel i Tullinge.
    Men bygger i Huddinge.
    Skulle vara kul att höra var det är du bygger vi har säkert promenerat förbidär.

Häls Niclas

4. C
    Medlem Nivå 14

bodde grane med en bygg kille en gång, han btytte fasad & förlängde takfoten, eller vad det heter, för att få samma utstick, efter det så tog det nästan ett år innan han la på pannorna, så det borde inte vara nån fara att vänta över nintern, eller åtminstånde tills det är snö fritt på taket

5. ByggaNytt
    Medlem · Nivå 13

Jo, det är säkert jag! Känner du igen kåken så är det garanterat jag ;)

http://www.familjenlindstrom.se/images/bygget.jpg

En del är gjort och en hel del återstår, du har ett medelande med adress+tele!

6. C
    Medlem Nivå 14

Jo, det är säkert jag! Känner du igen kåken så är det garanterat jag  ;)

http://www.familjenlindstrom.se/images/bygget.jpg

En del är gjort och en hel del återstår, du har ett medelande med adress+tele!
    [/quote]

Det var inte det huset jag tänkte på, men det ser fint ut!

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: