Beställt ett större antal Thuja Brabant på rotklump från thujaplantor.se och 13/5 gav de sig iväg på resa mot oss. Först en helg emellan men problemet nu är att Postnord inte vet var dessa pallar är och har startat ett ärende. Min fråga är, hur länge kan man anta att de orkar vara på resande fot innan de hamnar i backen? Givet läget uppskattar jag att de i bästa fall kan vara här tidigast 19/5 men kanske runt 1v eller mer på pall. Känns inte alls bra
Vi valde också deras egna lastbilar som leverans då mitt förtroende för Postnord sedan länge är förbrukat men thujaplantor.se valde själva Postnord då de "hade mycket att leverera" just nu. Så gick det med det..
731 läst · 7 svar
731 läst
7 svar
Hur länge orkar Thuja på rotklump resa?
-
-
17 maj 20:45 #2
Tveksamt
Vad säger leverantören? Risken är väl att en del måste bytas ut i senare skede med merjobb för TS. -
17 maj 20:51 #3
- Laddar…
-
-
-
18 maj 17:38 #6
Fortfarande ingen hos Postnord som vet var våra 80st thujaplantor på rotklump är. Jag överväger att meddela leverantören att jag inte accepterar att ta emot denna order imorgon då det är 1v sen de lämnade för leverans på fredag. Kan omöjligt vara i fullgott skick enligt branschstandard vid leverans då. Gissar de inte ens kommer innan helgen om så vilket då landar på 1.5 veckor från leverans utan skötsel/vatten på pallar någonstans i landet..
- Laddar…
-
Alfredo
Besserwisser- Västernorrland
- Medlem sep 2008
- 15 229 inlägg
- 19 455 gillningar
- 1 955 bilder och filmer
18 maj 18:12 #7 -
28 maj 10:45 #8
Bara för att följa upp så tog leverantören retur på hela ordern utan diskussion och levererade en ny som skickades en fredag och levererades följande måndag. Nu sitter de i backen så bara att vattna och hålla tummarna
Nöjd med kommunikationen och hjälpen från thujaplantor.se
- Laddar…
Liknande trådar
-
Nyplanterad thujahäck har fått bruna grenar och barr
Häckar, Buskar & Träd -
Thuja brabant - bruna blad vid roten
Häckar, Buskar & Träd -
Thuja Brabant. Är detta naturlig tillväxt?
Häckar, Buskar & Träd -
För tätt thujahäck?
Häckar, Buskar & Träd -
Fuktskyddat källarvägg - hur länge innan den torkar?
Grund & Markarbeten