Hej! Har fått en kättingtelfer som jag tänkt ha i garaget. Kruxet är att manöverhandtaget saknas. Har kopplat liknande återfjädrande/dubbelverkande vippor tidigare fast då endast 12v.
Det är 6 ledare i kabeln, märkta 1,2,3,4,10 och en grå som är skyddjord.
Tacksam för hjälp!
Det är 6 ledare i kabeln, märkta 1,2,3,4,10 och en grå som är skyddjord.
Tacksam för hjälp!
Tja, du får väl öppna den och se hur det är kopplat inuti. Det kanske finns ledtrådar på plinten där den där kabeln är ansluten.
Har jag inte minnesförlust så kör den där telfern direktström.
Så går inte riktigt att säga hur det ska kopplas utan att veta vilket manöverhandtag du har.
Så går inte riktigt att säga hur det ska kopplas utan att veta vilket manöverhandtag du har.
Okej. Nr1 övergår till grå och går till en finsäkring.
Nr2 övergår till röd och försvinner ner under kopplingsplinten. Nr3,4 behåller svart. Nr10 övergår till lila. Skulle gissa på att de 4 sista går direkt till kontaktorn. Om det ej syns på bilden så sitter det 3 kontaktorer i den.
Nr2 övergår till röd och försvinner ner under kopplingsplinten. Nr3,4 behåller svart. Nr10 övergår till lila. Skulle gissa på att de 4 sista går direkt till kontaktorn. Om det ej syns på bilden så sitter det 3 kontaktorer i den.
Vad har du tänkt ha för manöverdon till den? Kan ge dig kopplingsschema till ett dsk3sp2 om du vill, men det hjälper som inte om du ska köra med ett dst eller ett xaca eller någon annan bastard.
Hyggligt Jag har inte riktigt bestämt än... hittar jag en handhållen till hyfsat pris så blir det väl en sån. Men den kommer hänga fixerad i taket så funderar ev. på väggmonterad. Borde de inte kunna funka med typ en utanpåliggande "markis"-styrning 230v tro?
Du kan säkerligen ha lite vad som, finns halvbilliga manöverdon på rexel/selga även ahsell har några billiga.
Jag skulle hålla mig till avsedda manöverdon istället för att börja med något hemmabygge.
Men här är iaf ett schema som visar funktionerna, detta bör du kunna applicera till din telfer.
Visa bilaga 647514
Edit: la in fel schema
Jag skulle hålla mig till avsedda manöverdon istället för att börja med något hemmabygge.
Men här är iaf ett schema som visar funktionerna, detta bör du kunna applicera till din telfer.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Visa bilaga 647514
Edit: la in fel schema
Redigerat:
Tackar tackar! Ahlsells har bara schneider dvs xaca vad jag kunde se... och de ligger på runt 2-5k:- typ. För denna modell kan väl inte ha mer än 1 hastighet? Men är det så enkelt att ingång 2o3 sluter kretsen, likaså 3o4 för motsatt manöver?