1 493 läst · 5 svar
1k läst
5 svar
Hur kontrollerar man att betongen är ok?
Idag var jag inne på Byggmax och köpte ett antal finbetong.
När jag kom hem och öppnade första säcken var det hårda klumpar i säcken varvat med lös betong.
Jag förmodar att man hanterat säckarna felaktigt på Byggmax, men det vill dom inte kännas vid.
Dom menade istället att det är jag som kund som skall kontrollera att säckarna inte innehåller några hårda klumpar????? Jag frågar mig, hur det skall gå till? Jag kan ju inte öppna säckarna på Byggmax.
Nu hade jag tur då det var klumpar redan i första säcken jag öppnade. Det arbetet jag skulle utföra krävde att jag hade nyblandad betong hela tiden, så jag hade tur som upptäckte problemet redan i första säcken.
Åkte tillbaka med alla säckarna, men först var dom tveksamma att byta de andra säckarna.
Åkte sedan till en annan firma som kändes tryggare att handla betong hos.
Men frågan kvarstår, hur skulle jag kunna kolla att Byggmax betong hade klumpar?
Anders, Värmdö
När jag kom hem och öppnade första säcken var det hårda klumpar i säcken varvat med lös betong.
Jag förmodar att man hanterat säckarna felaktigt på Byggmax, men det vill dom inte kännas vid.
Dom menade istället att det är jag som kund som skall kontrollera att säckarna inte innehåller några hårda klumpar????? Jag frågar mig, hur det skall gå till? Jag kan ju inte öppna säckarna på Byggmax.
Nu hade jag tur då det var klumpar redan i första säcken jag öppnade. Det arbetet jag skulle utföra krävde att jag hade nyblandad betong hela tiden, så jag hade tur som upptäckte problemet redan i första säcken.
Åkte tillbaka med alla säckarna, men först var dom tveksamma att byta de andra säckarna.
Men frågan kvarstår, hur skulle jag kunna kolla att Byggmax betong hade klumpar?
Anders, Värmdö
Nu vet jag inte hur illa det var. En säck som utsatts för rejält med vatten kan såklart ta upp en del (trots att de brukar vara plastklädda) och då brinner betongen. Att det är lite klumpar i som snabbt faller isär när du häller i det i din tombola är normalt och gör inte att betongen inte fungerar.P Projektmannen skrev:Idag var jag inne på Byggmax och köpte ett antal finbetong.
Anders, Värmdö
Det korta svaret är precis som du själv är inne på: Det går inte. Är säcken stenhård så är det så klart en annan sak.
Vet inte hur det ser ut på ”din” byggmax, men här förvarar de säckarna så att de vid sämre väder gärna blåser in. Hornbach är bättre som har allt i hallen säkert från väder och vind.
Vet inte hur det ser ut på ”din” byggmax, men här förvarar de säckarna så att de vid sämre väder gärna blåser in. Hornbach är bättre som har allt i hallen säkert från väder och vind.
MathiasS skrev:
Hej, ja du har helt rätt och så gjorde jag också.
Men sen är det så också att om man inte kan hantera betong så skall man inte sälja.betong.
Och jag vet fortfarande inte hur man skall kontrollera en betonsäck, om den är hård o förstörd eller ok
Jag vet fortfarande
Tror vi är överens. Man kan inte kontrollera säckar med klumpar i, där betongen brunnit.
Jag har i alla fall lärt mig att välja annan leverantör än Byggmax.
Jag har i alla fall lärt mig att välja annan leverantör än Byggmax.