Pga anledningar och utdraget bygge blev det så att vindskivor kom upp före panelen. Det kombinerat med att jag inte var smart nog att sätta spikläkten på rätt ställe och att takfoten är lite klent tilltagen, gör att jag inte kommer åt med en vanlig spikpistol för översta raden av spikar.
Jag funderar på om en "slaghammare" enligt bild kan vara något. Någon som kan säga bu eller bä? Tips på märken och/eller inköpsställen?

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Logga in
Skapa konto
Jag funderar på om en "slaghammare" enligt bild kan vara något. Någon som kan säga bu eller bä? Tips på märken och/eller inköpsställen?

Logga in
Skapa konto
Endera struntar du i att spika i översta läkten eller så tar du ner vindskivorna.
Sen är väl rekommendationen att spika all panel för hand så alla spikar blir "rätt" islagna. Iallafall om det är ens eget hus
Sen är väl rekommendationen att spika all panel för hand så alla spikar blir "rätt" islagna. Iallafall om det är ens eget hus
Inget av de alternativen är aktuella. Jag vill att det ska göras ordentligt, men vindskivorna sitter för bra. Jag har spikat med pistol på klen styrka och justerat de spikar som behövdes för hand, för att inte slå dem för djupt.Magnus Göransson skrev:
Det alt har jag tänkt på, men det är så fult med skruv.joakim_j skrev:
Vore intressant om någon med erfarenhet av en sån där dutt-hammare kunde återkoppla.
Tack, jag har Hilti 22, Bosch 12 och Festool 18, så det verkar inte finnas någon med batteri för mig. Jag testar att köpa en tryckluftsvariant och kör.Matti_75 skrev:
Notera mitt perfekta byggahus-beteende här: jag ställer en fråga och underkänner alla svar som inte är det jag vill höra ("ja men köp verktyget!"). Det känns bra att ha bidragit än en gång.
Tack alla som engagerat sig!
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Kommer inte åt Elgiganten???
Internet - Fiber, Bredband, ADSL, 3G/4G -
Varför slutade Electrolux frysen att lysa, där det kommer ut isbitar
Vitvaror -
Kommer frånluftsdonet få plats?
Ventilation -
Hur skruvar jag lättast ur/in de här?
Möbelsnickeri -