486 läst ·
7 svar
486 läst
7 svar
Hur kapa regel å sätta fönster?
Att kapa regeln är väldigt enkelt, använt tex fogsvans. Att kolla om väggen behöver växlas av och isåfall göra det kan vara lite krångligare, speciellt om du har nån takstol som vilar på regeln du vill kapa.
Om du har nån last ovanifrån på regeln du vill kapa, (tex en takstol) måste du först växla av den till omkringliggande reglar.
Ofta gör man ju det genom att öppna väggen och fälla in en planka på högkant i väggens regelverk.
Ofta gör man ju det genom att öppna väggen och fälla in en planka på högkant i väggens regelverk.
Utan takstol är det bara att kapa?
Men om jag vill kapa en med takstol då behöver jag ta bort gips eller panel för att skruva fast en planka i hur många reglar?
Men om jag vill kapa en med takstol då behöver jag ta bort gips eller panel för att skruva fast en planka i hur många reglar?
Oj hur räknar man det?
Jag skulle tro att de flesta inte räknar själva, antingen anlitar man nån som kan eller så sätter man nog en avväxling som man erfarenhetsmässigt vet räcker.
En bra början brukar vara att kika på ritningarna (eller på regelverket i väggen om man har öppnat den) kanske har väggen redan ett stående hammarband?
En bra början brukar vara att kika på ritningarna (eller på regelverket i väggen om man har öppnat den) kanske har väggen redan ett stående hammarband?
Klicka här för att svara