Jag har alltid funderat på hur folk med fräsiga sportbilar lyckas köra på våra vägar? Jag har en vanlig bil och den skrapar alltid i under framtill så fort jag åker ner för en trottoarkant eller ibland över ett väghindergupp 😆 Jo den skulle behöva nya fjädrar fram.

Visserligen har väl många lyxbilar olika åklägen där karossen ändrar höjd, men det går ju knappt att köra i storstäder utan att då behöva höja bilen flera gånger om dagen. Men kanske bilen alltid är inställd på max höjd?

• Blå sportbil med elegant design på evenemang, ambulans i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Min observation är iaf att man parkerar minst en meter från trottoarkanten, gärna mer, om man nu behöver stanna och kliva ur. Gränsen för detta beteende verkar gå straxt över Porsche.

S Staffan-N skrev:
Min observation är iaf att man parkerar minst en meter från trottoarkanten, gärna mer, om man nu behöver stanna och kliva ur. Gränsen för detta beteende verkar gå straxt över Porsche.
Det är väl för att Porsche ägare egentligen inte är så bilintresserade - de ville bara ha en sportbil och tror att Porsche är coolt... Så de kan inte parkera ordentligt

Vet inte hur det är just med supersportbilar som Ferrari och Lambos
Har dock ägt en Lotus Elis 111R och en mer "vanlig" sportbil (Mazda RX-7 FD)

med båda så tog man det sakta och snett i vinkel mot väghindet samt så det är bara ena däcket som kommer upp på hindret.

Sen om man tog bilen till affären parkerade man längst bort och tvärs över två rutor för annars är det alltid nån dum jävel som ska parkera bredvid och slänga upp dörren och buckla och repa ens egen bil.

rampante rampante skrev:
Det är väl för att Porsche ägare egentligen inte är så bilintresserade - de ville bara ha en sportbil och tror att Porsche är coolt... Så de kan inte parkera ordentligt
Jag menade på att Porschar mest verkar används som bruksbil och parkeras som en sådan dikt an mot trottoaren. En Ferrari står dock oftare mitt I gatan...

S Staffan-N skrev:
En Ferrari står dock oftare mitt I gatan...
En sådan här parkerar du inte alls på allmän plats idag.😉
En röd sportbil parkerad på stenlagd uppfart framför en träbyggnad.
Skapa konto

• Älska
Staffan-N
  • Laddar…
En del är försiktiga vid parkering iaf

• Svart bil parkerad över två parkeringsrutor på en parkering.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.