Jag har alltid funderat på hur folk med fräsiga sportbilar lyckas köra på våra vägar? Jag har en vanlig bil och den skrapar alltid i under framtill så fort jag åker ner för en trottoarkant eller ibland över ett väghindergupp 😆 Jo den skulle behöva nya fjädrar fram.
Visserligen har väl många lyxbilar olika åklägen där karossen ändrar höjd, men det går ju knappt att köra i storstäder utan att då behöva höja bilen flera gånger om dagen. Men kanske bilen alltid är inställd på max höjd?
Visserligen har väl många lyxbilar olika åklägen där karossen ändrar höjd, men det går ju knappt att köra i storstäder utan att då behöva höja bilen flera gånger om dagen. Men kanske bilen alltid är inställd på max höjd?
Det är väl för att Porsche ägare egentligen inte är så bilintresserade - de ville bara ha en sportbil och tror att Porsche är coolt... Så de kan inte parkera ordentligtS Staffan-N skrev:
Vet inte hur det är just med supersportbilar som Ferrari och Lambos
Har dock ägt en Lotus Elis 111R och en mer "vanlig" sportbil (Mazda RX-7 FD)
med båda så tog man det sakta och snett i vinkel mot väghindet samt så det är bara ena däcket som kommer upp på hindret.
Sen om man tog bilen till affären parkerade man längst bort och tvärs över två rutor för annars är det alltid nån dum jävel som ska parkera bredvid och slänga upp dörren och buckla och repa ens egen bil.
Har dock ägt en Lotus Elis 111R och en mer "vanlig" sportbil (Mazda RX-7 FD)
med båda så tog man det sakta och snett i vinkel mot väghindet samt så det är bara ena däcket som kommer upp på hindret.
Sen om man tog bilen till affären parkerade man längst bort och tvärs över två rutor för annars är det alltid nån dum jävel som ska parkera bredvid och slänga upp dörren och buckla och repa ens egen bil.
Jag menade på att Porschar mest verkar används som bruksbil och parkeras som en sådan dikt an mot trottoaren. En Ferrari står dock oftare mitt I gatan...rampante skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Tralldäck runt Folkpool
Pool -
Lägga dekorationssten runt huset, behöver det vara krångligt?
Grund & Markarbeten -
Kan det i köpekontrakt villkoras att köparen säljer sitt hus inom viss tid?
Juridik -
Bärande eller dekorativt järn i öppen spis?
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur köra fläkt/element mot fukt i källare
Ventilation