3 271 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Hur justerar jag stolpskorna?
Hej!
Jag har skruvat ner en massa jordankare/markskruv men de ligger alla på olika hörjder då marken varierar rätt kraftigt. Hur gör jag så att bärlinan ligger vågrätt?
Detta är förska gången jag bygger något stort men spontant får jag känsan av att bärlinan ska ligga i stolpskon och i princip endast fästan i stolpskon med skruvar eller brukar ni låta bärlinan "hänga" i skruvarna?
Behåver lite tips på hur jag kan justera höjden så bärlinan hamnar vågrätt. Min tanke var att kapa till distansbitar men de kanske finns någon smartare lösning?
Jag har skruvat ner en massa jordankare/markskruv men de ligger alla på olika hörjder då marken varierar rätt kraftigt. Hur gör jag så att bärlinan ligger vågrätt?
Detta är förska gången jag bygger något stort men spontant får jag känsan av att bärlinan ska ligga i stolpskon och i princip endast fästan i stolpskon med skruvar eller brukar ni låta bärlinan "hänga" i skruvarna?
Behåver lite tips på hur jag kan justera höjden så bärlinan hamnar vågrätt. Min tanke var att kapa till distansbitar men de kanske finns någon smartare lösning?
Produkter som diskuteras: "markskruv"
Markskruv Twister M12 GroundPlug
För altaner och andra platta konstruktioner
423 kr inkl moms
Läs mer
Det beror på hur mycket det skiljer. Är det bara några centimeter så räcker det med pallbrickor eller mellanlägg. Är det mera får du sätta en stolpbit i stolpskon och lägga bärlinan mot den.
Häng inte i skruvarna dock.
/Göran
Häng inte i skruvarna dock.
/Göran
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur justerar jag altandörren?
Fönster & Dörrar -
Hjälp! Hur justerar jag denna altandörr?
Fönster & Dörrar -
Nytt altandörrspar som kärvar. Hur justerar jag dem?
Fönster & Dörrar -
Emco rikt och planhyvel rex 2000 justerar inte
Verktyg & Maskiner -
Hur justerar man gasreglaget på Brigg & Stratton.
Trädgårdsmaskiner