Helt ny på detta med att bo i hus. Helt nybyggt. Vi har problem med flera av våra glasdörrar, man får ta i ordentligt om man ska lyckas dra igen dem. Tänker att det måste gå att justera, men jag fattar inte hur. Någon som har liknande dörrar som kan tipsa?
I bild ser ni att när jag stänger dörren med normalkraft så är det en glipa kvar, den får jag dra ordentligt för att få igen. Sen måste jag ta i ordentligt för att dra igen låset också då det tar emot, man ser repor på motsatt sida där låset går in.
Tacksam för råd
I bild ser ni att när jag stänger dörren med normalkraft så är det en glipa kvar, den får jag dra ordentligt för att få igen. Sen måste jag ta i ordentligt för att dra igen låset också då det tar emot, man ser repor på motsatt sida där låset går in.
Tacksam för råd
Ja, de där verkar stämma! Tror det är flera problem. Dels verkar den luta så att glipan vid låset är större än glipan vid gångjärnen. Samt att den tar i sockeln på gångjärnsidan lite för tidigt. Men de tar inte i ovansidan av sockeln när man drar den fram och tillbaka. Utan mer mot sockelns kant/läpp när man stängerT tergo skrev:
Först måste du ta reda på exakt vad som strular.
Tar dörrbladet i tröskeln?
Sitter dörrbladet fel i karmen? Om ja hur är det fel.
Tar spanjolettens svampkolvar emot slutblecken?
Vrider du upp handtaget max innan du försöker stänga?
Tar dörrbladet i tröskeln?
Sitter dörrbladet fel i karmen? Om ja hur är det fel.
Tar spanjolettens svampkolvar emot slutblecken?
Vrider du upp handtaget max innan du försöker stänga?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden